Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

"Låna"(kort titt) kalibrerad skärm i Göteborg

Produkter
(logga in för att koppla)

faltpihl

Aktiv medlem
Hade svårt att välja vart jag skulle placera inlägget, så det fick bli här.

Jag ska inom en snar framtid göra en (för mig) väldigt stor (läs dyr) framkallning.

Då jag av erfarenhet vet att min skärm återger färger helt galet (och jag lyckas inte ställa in den någorlunda mot utskrifter från Crimson) vore det intressant att se bilden på en skärm som är någorlunda korrekt åtminstone.

Så, om någon har en skärm och inte har något emot att jag (mot mindre betalning, fika, you name it) kommer förbi och kör bilden ett par minuter i Lightroom hos dig innan jag skickar in den, vore det väldigt uppskattat!

Kom gärna med förslag på föreningar osv. som kanske har utrustning man kan nyttja, har funderat på att ev. gå med i någon förening inom en snar framtid.

Tack på förhand
Peter

Varför inte framkalla bilden i mindre format där du ska trycka den? Då kan du ju se hur färgerna blir exakt hos dem och sedan justera utifrån det.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar