Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Låna/hyra objektiv till minolta 31 maj (Göteborg)

Produkter
(logga in för att koppla)

Jerker 77

Aktiv medlem
Jag ska på lördag (imorgon) plåta min brors bröllop. Det ska bli väldigt roligt men det börjar bli nervöst.
Det som oroar mig är att mina objektiv inte är såpass ljusstarka som jag vill. Man vet ju inte riktigt hur vädret blir.

De objektiv jag har:
28-80 3,5-5,6
75-300 4,5-5,6

Så jag undrar om det finns någon vänlig själ i Göteborg som har bättre lämpade objektiv (gärna till porträtt) som möjligtvis går att låna/hyra.

Jag ska använda en reflexskärm, vit/silver, och vill undvika blixt i största mån.
Jag har ingen annan blixt än den som är inbyggd i kameran.

Sitter i sittsen att byta från minolta till digital Canon och köper därför inte mer tillbehör till min minolta 800si.

Med vänliga hälsningar
Jerker Olander
070-4417802
 
Hur gick bröllopet? Vore kul om du la ut några bilder, och jag antar att du fick nytta av reflexskärmen i solskenet. Om du skall byta till Canon kan du titta upp på våning tre och testa några objektiv mm...
mvh Mattias
 
Då ligger första omgången bilder uppe. Jag tycker det gick bra, var otroligt nervös. Det starka ljuset mitt på dagen var både till min fördel (med tanke på objektiven) och nackdel då bilderna blir lite hårda. Utan reflexskärm hade det varit omöjligt, det var svart att riktigt få bort skuggorna ändå.

Bilder finns på:

http://www.fotosidan.se/gallery/view.htm?ID=25436

http://homepage.mac.com/jolander/PhotoAlbum30.html

PS! Vad menar du med: Om du skall byta till Canon kan du titta upp på våning tre och testa några objektiv mm...

Vad är våning tre? DS!
 
Vi skall vara fotografer på en kopmis bröllop helgen efter midsommar och det våre kul att få lite tips så vi inte gör samma misstag som dig (utan kan göra egna).

När det gäller objektiv så kan du bla låna en gammal bälg som kan kopplas till EOS-hus via en adapter.

Ursäkta jag är lite otydlig.
Jag är din lönnfeta granne i den silvriga Saaben som försöker springa sig i form inför sommarens fjällvandring....

mvh M&M Lundkvist på tredje våningen
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.