Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lån av kamera i Lidköping.. PANIK!

Produkter
(logga in för att koppla)

lagus

Aktiv medlem
Tjena

Min kollega ska göra ett repotage i Lidköping kl 13.00 idag. Olyckligtvis glömde hon sin kamera vid ett tågbyte. Finns det någon vänlig människa som kan låna ut en digitalkamera mellan kl 13-14 i Lidköping idag? Alternativt vara fotograf (dock utan betalning)

Som ni förstår så är det mycket brådskande :)

Senast ändrad:
Ingen som kan låna ut en digitalkamera? (behöver inte vara en 1Ds MkII, räcker med en bra pocket) Kom igen nu, det hade sparat oerhört mycket besvär. I annat fall får vi åka upp igen från Malmö och ta bilder + boka in en ny tid (vilket inte är lätt)

Senast ändrad:
lagus skrev:
Tjena

Min kollega ska göra ett repotage i Lidköping kl 13.00 idag. Olyckligtvis glömde hon sin kamera vid ett tågbyte. Finns det någon vänlig människa som kan låna ut en digitalkamera mellan kl 13-14 i Lidköping idag? Alternativt vara fotograf (dock utan betalning)

Det var snålt Lars.
Inte för att det berör mig men om man vill ha hjälp av detta slag så får man nog visa lite ekonomisk välvilja.

Malmö - Linköping ENKEL resa med SJ 900kr, 3h

Ordet vi, innebär minst 4*900 + LÖN 4*3h

Ja ja du biter ju bara dig själv i svansen.

Det är nog försent nu .. men hör av dig till mig så kan du låna en Canon 350D + objektiv

0733-829 869

Re: Re: Lån av kamera i Lidköping.. PANIK!

Erik Schalin skrev:
Men när du kommer till Linköping så inser du att det blir besvärligt att ta sig till Lidköping. Antingen omvägen via Jönköping eller omvägen via Laxå, så det blir tre timmar till.

Erik Schalin skrev:
Det var snålt Lars.
Inte för att det berör mig men om man vill ha hjälp av detta slag så får man nog visa lite ekonomisk välvilja.

Tänkte bara höra om det fanns någon som ville hjälpa en i nöd. Min kollega var ledsen och mådde dåligt av det. Dessutom är det inta jag som sitter med plånboken. Jag vet inte hur du fungerar, men jag tänker ialla fall inte på pengari första hand när jag ska hjälpa folk i en sådan sits.. Det har löst sig nu ialla fall. Tack ändå alla som svarat!

lagus skrev:
Tjena

kom just innanför dörren, har en D100a med optik du kunde fått låna men antar att du redan har fått tag eller att det är för sent nu

/Adam

Re: Re: Re: Lån av kamera i Lidköping.. PANIK!

lagus skrev:
Tänkte bara höra om det fanns någon som ville hjälpa en i nöd. Min kollega var ledsen och mådde dåligt av det. Dessutom är det inta jag som sitter med plånboken. Jag vet inte hur du fungerar, men jag tänker ialla fall inte på pengari första hand när jag ska hjälpa folk i en sådan sits.. Det har löst sig nu ialla fall. Tack ändå alla som svarat!
Är du säker på det?

"Alternativt vara fotograf (dock utan betalning)"
Det är dina ord, inte mina.

jag råkadse ut för en liknande grej på ett jobb för volvo, fast kamran blev omkull vält och sten dog. Jag fick dock punga ut 3000 för att låna en canon 1 DS, men det är bättre att hosta upp pengarna än att förlora kunden.

Eivindvr skrev:
jag råkadse ut för en liknande grej på ett jobb för volvo, fast kamran blev omkull vält och sten dog. Jag fick dock punga ut 3000 för att låna en canon 1 DS, men det är bättre att hosta upp pengarna än att förlora kunden.

Stackars sten! ;)

Re: Re: Re: Re: Lån av kamera i Lidköping.. PANIK!

Erik Schalin skrev:
Är du säker på det?

"Alternativt vara fotograf (dock utan betalning)"
Det är dina ord, inte mina.

Ja, om någon nu hade en kamera men inte ville låna ut den en halvtimme men kanske själv kunde ta bilderna.

Det jag menade var att det inte kunde bli "cash i handen" utan kanske bli bjuden på lunch eller något istället. Hade blivit lite krångligt annars för min kollega som är extra anställd..

Välvilja kallas det för Erik..

men snälla nån Erik Schalin, det kanske inte är någon som berättat för dig men det är faktiskt så att om du inte vill så behöver du inte!

och dessutom så behöver man inte vara otrevlig men jag hoppas att du har en bra dag och gör något snällt för någon i morgon istället, observera att det dock endast är ett förslag helt utan tvång om än med lite hopp om välvilja!

Erik Schalin skrev:
Det var snålt Lars.

Om någon ramlade i sjön skulle du ta betalt för att sträcka ut din hand oxå?
Nog skulle man betala någon som lånar ut sin kamera på något sätt men att försöka utnyttja situationen såhär tycker jag är lite lågt...

Re: Re: Re: Lån av kamera i Lidköping.. PANIK!

gesoulis skrev:
Om någon ramlade i sjön skulle du ta betalt för att sträcka ut din hand oxå?
Nog skulle man betala någon som lånar ut sin kamera på något sätt men att försöka utnyttja situationen såhär tycker jag är lite lågt...
Gissar att du skriver till mig Kostas.
Eller skriver du till Lars?
För det är faktiskt Lars som försöker utnyttja andra, inte jag.

Lars verkar få lön för jobbet men han vill inte dela med sig.

Din framställnig är lite otydlig.

Men jag kan se att du inte håller med Lars eftersom att du skriver:
"Nog skulle man betala någon som lånar ut..."
Och det är tvärtemot vad Lars skrev i sitt inlägg.

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto