ANNONS
Annons

Läskigheter i naturen...

Produkter
(logga in för att koppla)

Phanneteg

Aktiv medlem
Ibland så händer det att man väl hemma efter en fotorunda hittar något på en bild som man blir osäker på ifall det verkligen inte är en människa/djur/valfritt väsen man ovetandes lyckats fånga på bild.
Så hände också häromdagen då jag var ute och spatserade i ett för mig tidigare okänt område och inbillade mig att det lurade björn bakom varje trädstam, i varje snår och på alla myrar efter de senaste veckornas händelser.
På bilden nedan kan vi se vad jag först trodde var en björn i ögonvrån men till min stora lättnad snabbt upptäckte bara var en mossig stubbe eller rotvälta, något som jag väl hemma skulle bli osäker på...
När jag kom hem gick jag igenom alla bilderna och zoomade då av en händelse in på den förmodade stubben/rotvältan och rös genast till när jag ser att denna mosiga stubben ser ut att ha vänt sig mot mig och sneglar över axeln på mig med vad som ser ut att vara ansikte - jag hade fångat ett troll på bild!

På länken nedan kan ni se vad jag fick se:

Bilagor

• trollet.jpg
    trollet.jpg
    99.2 KB · Visningar: 906
Skogstroll verkar vara rätt så vanliga. :eek:)
Jag har stött på ett troll mitt i kallaste vintern.

Bilagor

• skogstroll.jpg
    skogstroll.jpg
    87.2 KB · Visningar: 882
Första gången man såg den här i ögonvrån hoppade man till...

Bilagor

• laskig.jpg
    laskig.jpg
    69.5 KB · Visningar: 746
Näcken?

Min kompis va ute och fotade och lyckades ta denna bilden som han senare skickade in till CIA eftersom han trodde de va näcken. Det visade sig senare att det va mig han fångat på bild =S

Mvh Christoffer

Bilagor

• näcken.jpg
    näcken.jpg
    86.9 KB · Visningar: 468
Vet inte om ni känner till Kullamannen men det sägs att han håller till på Kullaberg i Skåne.

En dag 1999, jag var i Silvergrottan på Kullaberg och fotade min flickvän (den vänstra siluetten). Jag blev ganska förvånad när jag såg bilden efter framkallningen.

Bilagor

• kullamannen.jpg
    kullamannen.jpg
    24 KB · Visningar: 408
Fotograferade dottern och en kompis när de åkte mini-mc i dalarna. På gårdstomten de åkte hade man lagt upp ett virkeslager, som man täckt med en pressenning. Om jag inte vetat hade jag nog börjat fundera.....

Hela den mediokra bilden...

Bilagor

• mt9k6260-web-small.jpg
    mt9k6260-web-small.jpg
    48.5 KB · Visningar: 361
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar