Entity
Medlem
Jag vill lära mig fotografera men medborgarskolan i halmstad får inga lokaler. Jag försöker lära mig genom att läsa men jag har ändå svårt med alla inställningar och slutar med att man tar till automatiken i slutändan.
Fotografiklubben har också slutar i stan.
Nån som kan ge mig lite tips hur man ska gå tillväga för att lära sig grunderna.
Jag undrar vart jag ska framkalla mina bilder, gick till Kodak i halmstad och det var svindyrt , 350kr tror jag för 36 rulle. Och dålig kvalite ! Såg inte alls så bra ut som när jag lämnade in dem hos en riktigt duktig kille när jag var i Grekland.
Utrustning , har en Canon 300 ej digital
Med ett 28-90 objektiv och ett uv filter för att skydda objektivet.
Hur ska man börja ? Den här hobbyn blev lite dyrare än jag förväntat iom den dyra framkallningen.
Har Karl Åkes ABC foto i pdf format. Finns det någon bra liknande som man kan lära sig lite grunder.
Är mest intresserad av poträtt och natur foto.
Fotografiklubben har också slutar i stan.
Nån som kan ge mig lite tips hur man ska gå tillväga för att lära sig grunderna.
Jag undrar vart jag ska framkalla mina bilder, gick till Kodak i halmstad och det var svindyrt , 350kr tror jag för 36 rulle. Och dålig kvalite ! Såg inte alls så bra ut som när jag lämnade in dem hos en riktigt duktig kille när jag var i Grekland.
Utrustning , har en Canon 300 ej digital
Hur ska man börja ? Den här hobbyn blev lite dyrare än jag förväntat iom den dyra framkallningen.
Har Karl Åkes ABC foto i pdf format. Finns det någon bra liknande som man kan lära sig lite grunder.
Är mest intresserad av poträtt och natur foto.