Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

länktips: Bonds' 756 at 30fps (video)

Produkter
(logga in för att koppla)
Tjaa.. en 1D MkIII kostar väl en 38000
Ett 600/4L IS kostar väl en 80000
Summa summarum 354000 kr. Sen tillkommer ju lite andra gadgets som styrningen, så det är bara att börja spara ;)

Kalla mig segpropp, men jag fattar verkligen inte. Vad är poängen?

Om slutresultatet är en ryckig sekvens på webben så hade väl video varit mer rimligt. Eller ska det göras jätteprintar?

Man får väl anta att dom är ute efter att fånga
ett visst eller ett antal ögonblick och sen ha kvalitet så det räcker för förstoring.
Min gissning alltså för jag orkade inte läsa allt

Stiffneck skrev:
Kalla mig segpropp, men jag fattar verkligen inte. Vad är poängen?

Om slutresultatet är en ryckig sekvens på webben så hade väl video varit mer rimligt. Eller ska det göras jätteprintar?

Fattar inte heller...borde ju inte rycka vid 30 bilder/sek eftersom bio spelas in och upp vid 24 bilder/sek.

Annars var väl tanken att göra en billig filmkamera kanske :)

Enicar skrev:
Hade kanske varit enklare att hyra en sån här.

http://www.red.com/cameras

Fast dom börjar visst inte levereras förran i slutet av aug

25 kameror ska levereras i slutet av aug. - ska bli spännande att se vad dom första testerna visar även fast dom inte kommer ha 4K som standard tilll en början.

Håller dom vad dom lover till ett pris för kanske 500.000 kr för en komplett filmkamera är du ju sjukt billigt.

Är nog mer att du har lite olika utsnitt från dom olika kameran. I slutet av filmen hade dom bara centrerat bilderna mot slagmannen, men kanterna låg olika. skulle som klippa ut bilderna i samma storlek med så tror jag det skull se betydligt bättre

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar