ANNONS
Annons

FS Annat Länka till Tradera

Produkter
(logga in för att koppla)

ErlandH

Aktiv medlem
När man rensar skåpen och ska sälja halvgammal utrustning är det svårt att veta vad som är ett rimligt pris. Då fungerar det ofta väldigt bra att sälja via en auktionssajt som Tradera. Eftersom en hel del av de som skulle kunna vara intresserade av gamla fotoprylar finns här på FS vill man förstås lägga upp en annons på Köp&sälj också.

Men i FSs regler är det förbjudet att i en annons här länka till en auktion på Tradera. Jag tycker det är en konstig och omotiverad regel, men hoppas att någon från FS ledning kan förklara så att jag förstår skälet.

Hej! Du får gärna lägga upp på båda ställen men som separata annonser och här på fotosidan skall priset stå så man vet vad saken kostar så man lätt kan göra upp affären. Vi är ingen budgivningssajt och tycker att länkningar till externa sajter bara krånglar till det.

Tack för svar!

Tyvärr kan man inte lägga upp annonser på båda ställena utan att länka; när man annonserar på Tradera förbinder man sig förstås att slutföra auktionen, och kan inte plötsligt stänga den för att man har sålt objektet på annat håll.

Själv använde jag den här metoden med ganska stor framgång under en period i fjol då jag rensade förrådet och tror att varken de som var intresserade eller någon annan tyckte att länkningen "krånglade till det". I FS-annonsen angav jag förstås ett fast pris (det som kallas "köp nu"-pris på Tradera) men också att det var auktion.

Jag ber om ursäkt för att jag inte kollade FSs regler tillräckligt noga innan jag gjorde detta, men uppriktigt sagt har jag fortfarande svårt att se några rationella skäl för detta förbud. Att vi som använder Fotosidan får information om intressanta prylar som är till salu (även om transaktionen sker via en annan sajt) skadar väl inte Fotosidan?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar