Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Länk från Portfolion till Profilsidan

Produkter
(logga in för att koppla)

ulricahdesign

Aktiv medlem
Ibland går jag in på FS favoritbilder och kommer då direkt in på en persons portfolio. Något jag länge saknat där är en länk tillbaka till fotografens "vanliga" profilsida här på FS.

Det går ju utmärkt att söka efter fotografen, men en liten länk skulle göra saken enklare.

Inte säkert att alla vill ha så dock. Kan ju vara att man använder portfolion för att visa upp en proffsig och ren sida utåt mot t.ex. presumtiva kunder. Då kanske man ej vill ha en länk till sin vanliga profil och sina kritikalbum på FS?

Dan.. Fotosidans portfolio och kritikalbum hänger väl ihop som en enhetlig community.

Vill man skapa sig en portfolio för presumtiva kunder, då tycker jag man ska vara seriös och skaffa sig en ordentlig hemsida istället för att använda FS portfoliotyp.

Men det är ju förstås bara min personliga åsikt :)..

Till Ulrika:

Vi talar väl om den portfolio men får genom guldmedlemsskapet hoppas jag? Med egen adress. (Om än med fotosidan.se som ändelse på adressen).

Den känns alldeles tillräckligt seriös för min del så länge det är en separat sida frånskild från den allmänna Fotosidan.se.

Det har fungerat alldeles lysande för mitt vidkommande och tjänar sitt syfte väl.

Själva andemeningen från Fotosidans skapare är väl just att ge möjlighet till en portfolio utan att själv vara insatt i hur man bygger egna hemsidor och väljer web-hotell?

Stortrivs f.ö. med både Portfolion och Fotosidan men anser att de tjänar helt olika syften.

Det är vad jag tycker. :)

Det är väldigt enkelt att lägga in en länk från portfolion till profilsidan på fs för den som vill ha det. Kopiera följande och skriv in adressen på profilsidan istället för www.xxx.se samt den text du vill ha i länken istället för XXX:

<a href="http://www.xxx.se">XXX</a>

Graal skrev:
Det är väldigt enkelt att lägga in en länk från portfolion till profilsidan på fs för den som vill ha det. Kopiera följande och skriv in adressen på profilsidan istället för www.xxx.se samt den text du vill ha i länken istället för XXX:

<a href="http://www.xxx.se">XXX</a>
Ursäkta en enfaldig, men hur menar du - lite mer exakt?
U

Har man en portfolio så är man ju guldmedlem. och i egenskap av sådan (tror även silver och brons kan det) kan man skriva html-kod på både sin profilsida och i portfolion. Mitt exempel är html-kod för länkar. Skriver du in det i en text i din portfolioprofil så kommer det upp som en länk där man exempelvis kan klicka sig tillbaka till profilsidan. Valfritt om man vill använda det i portfolion alltså. Givetvis är det bara portfolioinnehavaren som kan lägga in länken, inte den som tittar på min portfolio:), vilket du kanske trodde?

Här har du en färdig html-text till din profilsida på fotosidan Ulf:

<a href="http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=63613">Mina bilder på fotosidan.se</a>

Kopiera den och klistra in den på lämpligt ställe i texten till din portfolioprofil så får du en länk från portfolion till din fs-profil. Testa det!

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto