Dan Petersson
Aktiv medlem
Jag såg Allan Olsons fina bild från 1949 på sin far. Jag håller just på med att scanna in min morfars gamla bilder från 1930 talet och frammåt.
De flesta är på familjemedlemmar men det finns även kort från spännande miljöer och personer. Tex Marstrands fiskeläger, militären och från morfars fjällvandringar.
Några av tycker jag är vackra och spännande.
Morfar kan inte lägga in dessa foton eftersom han inte lever längre. Är OK att lägga upp några av dessa foton på fotosidan?
Tanken med personlig bildkritik faller men har man lite tur kanske någon av er känner igen människor och miljöer och göra bilderna mer "levande" genom kommentarer.
Kanske man kan lära sig något av vad som gör en bild intressant 60 år senare.
Kan jag rent upphovsmässigt lägga upp dessa bilder ?
De är arvegods från min morfar
Om det är OK kanske vi kunde skapa en ny bildkategori.
Vad tror ni ?
mvh
Dan Petersson
De flesta är på familjemedlemmar men det finns även kort från spännande miljöer och personer. Tex Marstrands fiskeläger, militären och från morfars fjällvandringar.
Några av tycker jag är vackra och spännande.
Morfar kan inte lägga in dessa foton eftersom han inte lever längre. Är OK att lägga upp några av dessa foton på fotosidan?
Tanken med personlig bildkritik faller men har man lite tur kanske någon av er känner igen människor och miljöer och göra bilderna mer "levande" genom kommentarer.
Kanske man kan lära sig något av vad som gör en bild intressant 60 år senare.
Kan jag rent upphovsmässigt lägga upp dessa bilder ?
De är arvegods från min morfar
Om det är OK kanske vi kunde skapa en ny bildkategori.
Vad tror ni ?
mvh
Dan Petersson