Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lägga upp bilder på Fotosidan.se - begränsning i antal?

Produkter
(logga in för att koppla)

elektronikfreak

Aktiv medlem
Jag lade upp mina första (2) bilder i går på Fotosidan.se men efter att ha läst runt lite så uppfattade jag det som om det finns en begränsning i både filstorlek, bildstorlek dvs max antal pixlar horisontellt o icke desto minst i antalet bilder. Fick en uppfattning att jag bara fick trycka upp 10 (TIO) bilder??? Men det var väl en missuppfattning antar jag... eller???

Tänkte nämligen trycka upp ett hundratal bilder från Bilsport Summer Meet här i Borgholm förra sommaren o likaså några hundra naturbilder från underbart vackra o sköna Öland.

Men det förutsätter naturligtvis att han kan tanka upp obegränsat med bilder. Annars får man ju hotlinka bilderna från Forumbilder.se, Photobucket.com eller Imageshack.us.

Någon som har koll på läget?

Tack på förhand!

Cheers...

elektronikfreaks fotoalbum på Fotoalbumet.se
 
Hej och välkommen.

Du kan läsa om de olika medlemsformerna och dess begränsningar här: http://www.fotosidan.se/membershop/plus.htm

Det stämmer att som gratis användare kan du endast lägga upp 10 bilder.
Stort tack för ditt snabba svar o välkomnande. Där ser man... jag trodde inte att det fanns några sajter med forum som tog betalt av sina medlemmar. I synnerhet inte forum som bevisligen har sponsorbanners o sålda annonsplatser. Får nog ta o tipsa Flashback International Inc. som äger Nordens största o mest välbesökta forum FLASHBACK.ORG att de med sina 619.213 medlemmar skulle kunna plocka in en dryg 1/3 MILJARD svenska friska kronor (SEK 339.947.937.-) om de tog ut en medlemsavgift på 549 kronor per år. :)

Men hotlinka in bilderna från ovannämnda sajter (som jag nämnde i mitt första inlägg) till Fotosidan.se borde ju rimligen gå lika bra.

Btw, är inte 10 bilder lite... hmmm... fjuttigt? Med tanke på att det finns så många sajter som raggar medlemmar just med lockelsen att medlemmarna får tanka upp mer eller mindre obegränsat med bilder!??

Som sagt... stort tack för ditt snabba svar o välkomnande. :)
 
Stort tack för ditt snabba svar o välkomnande. Där ser man... jag trodde inte att det fanns några sajter med forum som tog betalt av sina medlemmar. I synnerhet inte forum som bevisligen har sponsorbanners o sålda annonsplatser. Får nog ta o tipsa Flashback International Inc. som äger Nordens största o mest välbesökta forum FLASHBACK.ORG att de med sina 619.213 medlemmar skulle kunna plocka in en dryg 1/3 MILJARD svenska friska kronor (SEK 339.947.937.-) om de tog ut en medlemsavgift på 549 kronor per år. :)

Eftersom större delen av Fotosidans medlemmar inte betalar så är din kalkyl givetvis helt uppåt väggarna. Det finns lite över 8 300 betalande medlemmar och då givetvis flest på lägsta nivån à 149:-. Totalt har forumet lite över 165 000 medlemmar. Alltså betalar bara runt 5%.

Forumet, vilket ju Flashback enbart består av, står dig ju fritt att använda i vilken omfattning som helst. Någon uppladdningstjänst har inte Flashback vad jag vet.

Men hotlinka in bilderna från ovannämnda sajter (som jag nämnde i mitt första inlägg) till Fotosidan.se borde ju rimligen gå lika bra.

Nej, det skulle jag inte påstå. Du uppnår inte samma sak, men vill du bara ha en bildlagringstjänst är inte Fotosidan rätt ställe.

Btw, är inte 10 bilder lite... hmmm... fjuttigt? Med tanke på att det finns så många sajter som raggar medlemmar just med lockelsen att medlemmarna får tanka upp mer eller mindre obegränsat med bilder!??

Ja, det är ju givetvis hela idén att det inte är särskilt mycket.
 
Den känslan jag fått av fotosidan är att de försöker få folk att lägga upp sina bästa bilder. Eller de bilder de vill ha feadback på. Därför har de ganska snåla gränser och ett lite onödigt omständligt sätt att tanka upp.

Om ditt mål är att tömma minneskortet och sen kunna länka till annan plats är nog flicker mer lämpat

Välj gärna ut dina bästa och lägg dem i nån pool. Med lite tur kan man få väldigt konstruktiva kommentarer här som hjälper en växa som fotograf
 
Eftersom större delen av Fotosidans medlemmar inte betalar så är din kalkyl givetvis helt uppåt väggarna. Det finns lite över 8 300 betalande medlemmar och då givetvis flest på lägsta nivån à 149:-. Totalt har forumet lite över 165 000 medlemmar. Alltså betalar bara runt 5%.
Du missförstod mig uppenbarligen. Jag drog inga paralleller till Fotosidan.se över huvud taget eftersom jag inte har någon kunskap i varken hur många som är (gratis)medlemmar eller betalande medlemmar. Den enda jämförelsen jag gjorde var om FBs medlemmar skulle betala GULD-medlemskap på FB.

För övrigt vet jag inte ens om dessa uppgifter stämmer: Om fotosidan.se

Forumet, vilket ju Flashback enbart består av, står dig ju fritt att använda i vilken omfattning som helst. Någon uppladdningstjänst har inte Flashback vad jag vet.
Nej självfallet inte. Det är ENBART ett rent diskussionsforum. Ett diskussionsforum helt fritt från censur. UTOM - diskussioner om illegal avkodning av tv-signaler är förbjudna!??? :)

Nej, det skulle jag inte påstå. Du uppnår inte samma sak, men vill du bara ha en bildlagringstjänst är inte Fotosidan rätt ställe.
Har sett många som hotlinkar in sina bilder på Fotosidan.se. Den enda begränsningen är väl att man inte kan få sina bilder bedömda om man hotlinkar in dom. Däremot kan man ju posta sina egna hotlinkade bilder i samtliga underforum där bilder är tillåtna.

Ja, det är ju givetvis hela idén att det inte är särskilt mycket.
Lite synd enl min mening därför det optimala vore ju om alla med en kamera som har något som helst intresse av en kamera o foto blev medlemmar på Fotosidan. Fotografering är ju en ypperlig hobby o konstform som iom digitalkompakten o mobiltelefonen har blivit var mans egendom.
 
Den känslan jag fått av fotosidan är att de försöker få folk att lägga upp sina bästa bilder. Eller de bilder de vill ha feadback på. Därför har de ganska snåla gränser och ett lite onödigt omständligt sätt att tanka upp.
Jo, jag kan förstå att det rimligen bör vara någon form av urvalsprincip. Har själv enbart postat bilder jag själv är nöjd med.

Om ditt mål är att tömma minneskortet och sen kunna länka till annan plats är nog flicker mer lämpat
Jag har flera konton på Photobucket sedan de öppnade sin sajt 2003 men inget av konton är publika konton utan samtliga konton är spärrade för besökare. Använder kontona enbart för att lagra bilder for att kunna just hotlinka bilderna till andra sajter. Mest forum.

Välj gärna ut dina bästa och lägg dem i nån pool. Med lite tur kan man få väldigt konstruktiva kommentarer här som hjälper en växa som fotograf
Håller med fullständigt. Foto är en av de mest fascinerande hobbies som finns o som fått ett rejält uppsving iom digitaliseringen o datorer.
 
Du missförstod mig uppenbarligen. Jag drog inga paralleller till Fotosidan.se över huvud taget eftersom jag inte har någon kunskap i varken hur många som är (gratis)medlemmar eller betalande medlemmar. Den enda jämförelsen jag gjorde var om FBs medlemmar skulle betala GULD-medlemskap på FB.

Du drar inga paralleller, men gör en helt absurd beräkning för Flashback (som bara tillhandahåller forum, vilket är gratis här också) baserad på det dyraste medlemskapet på Fotosidan. Ok, det framstår ju som "helt rimligt".

För övrigt vet jag inte ens om dessa uppgifter stämmer: Om fotosidan.se

Knappast, men jag förstår inte vad den sidan har med saken att göra.

Nej självfallet inte. Det är ENBART ett rent diskussionsforum. Ett diskussionsforum helt fritt från censur. UTOM - diskussioner om illegal avkodning av tv-signaler är förbjudna!??? :)

Så vad har det faktum att Fotosidan satt ett pris på vissa funktioner, som Flashback inte tillhandahåller, med Flashback att göra? Jag begriper verkligen inte vad det är du är ute efter.

Har sett många som hotlinkar in sina bilder på Fotosidan.se. Den enda begränsningen är väl att man inte kan få sina bilder bedömda om man hotlinkar in dom. Däremot kan man ju posta sina egna hotlinkade bilder i samtliga underforum där bilder är tillåtna.

I den mån du inte bryter mot några regler, ja.

Lite synd enl min mening därför det optimala vore ju om alla med en kamera som har något som helst intresse av en kamera o foto blev medlemmar på Fotosidan. Fotografering är ju en ypperlig hobby o konstform som iom digitalkompakten o mobiltelefonen har blivit var mans egendom.

Det står dig givetvis fritt att bedriva ideell verksamhet om du tycker att det är synd. Fotosidan är dock inte en sådan och därmed baseras beslut också i huvudsak på affärsmässiga bedömningar.

Alltså, bara så det inte blir något missförstånd, jag är varken sur eller har någon som helst relation till Fotosidan mer än någon annan betalmedlem. Inte heller behöver jag utrymmet som sådant för att lagra några bilder. Jag har egen domän och gott om utrymme att "moffa upp" bilder efter eget behag på. Det är helt enkelt så att jag inte begriper ett dugg av din argumentation och dina invändningar, givet vad jag vet om Fotosidan.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.