Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lägga ihop bilder

Produkter
(logga in för att koppla)

m1ri1

Aktiv medlem
Hej!

Jag skulle vilja lära mig lägga ihop bilder med högra och lägre exponering. Mest för att slippa kritvita fönster med massa ljus då man fotar inredning, jag vill ju att man ser vad som finns utanför huset också samtidigt som insidan är ljus.
Är liiite inne på att byta kamerahus, har en 40d nu, men jag vet inte om man gör denna ihopläggning i kameran eller i PS??

Tacksam för hjälp! :)

Maria

Jag vet inte vad du har för program men det bästa för sånt här tycker jag är 32-bitars HDR med Lightroom 4.1+ och PS. Ingen av den där HDR-looken eller överdrivna tonmappningen utan det ger i mitt tycke naturliga bilder. Man slår ihop bilderna till en 32-bitars HDR i Photoshop och sparar och gör resten av redigeringen i Lightroom, men då har man extremt mycket spelrum i justeringarna, mycket mer än i en vanlig bild.

Här är en guide: http://www.youtube.com/watch?v=b803LeMGkCA

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar