Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kyrkogårdar/hjälp!

Produkter
(logga in för att koppla)

joakim_hansson

Aktiv medlem
Har kommit överrens med en person om att ta lite bilder med Goth tema i Stockholmsområdet, bilderna är tänkt att tas på en kyrkogård.
-Nu behöver jag lite tips om olika kyrkogårdar i gammal stil i Stockholmsområdet, gärna med järnstängsel, grindar, lite sneda gravstenar, träd med mera.
Sett att många fotar vid skogskyrkogården, men undrar om det finns fler lämpliga ställen?
Tips om bra ställen mottages gärna, så jag kan kolla upp dem innan det är dags för fotografeing.

Welcome to Vaxholm!

Kyrkogården på "baksidan" Vaxholm, inte den där själva kyrkan är, borde passa bra. Gamla gravar med järnstaket, stora gravstenar, ganska ostört...

har inte ett gäng från fotosidan kilat till solna kyrkogård (den vid karolinska sjukhuset) och plåtat en massa såna miljöer som ZoMbiE efterfrågar?
jag har inte varit där själv, men av bilder att döma så finns där kanske en del intressant.
nån som varit där kanske kan bekräfta/dementera det jag säger?

Kolla upp

Judiska kyrkogården på Kungsholmen! Har för mig att den passar det du söker. Men ta med en stege kan va knepigt att komma in senare på kvällen.

Då en fråga till förstås:

Vart ligger denna kyrkogård? Vilken T-baneuppgång e närmast?
Sökte lite på google efter den, hittade nada.

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto