Annons

Kvitto utan serienummer, garanti?

Produkter
(logga in för att koppla)

wfrank

Aktiv medlem
Har införskaffat ett 17-40L till min 5D2. Men på kvittot står inget serienummer upptäckte jag nu. Har inte sett detta förut. Nu testade jag iofs AF och sånt noga innan jag köpte just detta exemplar och det sitter spot-on. Men vet någon hur Canon/Intervision ställer sig till ev. framtida justering utan serienummer på kvittot. Spelar det någon roll?

(har aldrig lämnat något till intervision trots fjärde Canonhuset och 10-talet objektiv - men man blir ju nojig av alla trådar om fokusfel här på FS)

Står antagligen ett artikelnummer som hänvisar till ÅF:s lager och leder till ett serienummer. Har flera kvitton utan serienummer på objektiv (bl a från Media Markt). Inga som helst protester från Intervision när jag bifogade kopian på det kvittot tillsammans med objektivet.

För övrigt har jag ett kamerahus som behövde justeras och kvittot angav bara artikelnummer som inte korresponderade med kamerans serienummer. Ingen erinran där heller. Tydligen kan Canon Service spåra om kvittot är det rätta till kamerans genom artikelkod och ÅF:s namn.

Å andra sidan har jag kvitton med serienummer också. Men båda varianterna har fungerat. Men verkar kvittot ofullständigt så att inget nummer alls (eller kod) står med så bör du nog begära en förklaring.

Tack och bock Lennart. Låter ju lugnt helt enkelt :)

Ps, inga nya demonbra bilder från konserter? Idag kollade jag i en bok av Lennart Jonasson i en smyckesbutik på Söder som ägs av keyboardisten i Atomic Swing. Din namne har tagit 200+ otroliga porträtt på svensk och internationell rockelit som uppträtt på "Storsjöyran" vad nu det är under 20 år. Allt från Lemmy till Kajsa Grytt/Lundell osv. Very OT, men jag tror du skulle gilla boken. :)

För det tipset tackar man! Ska kolla boken. Mer OT: Repar just nu ganska rejält med det egna bandet eftersom vi har större gig på gång i maj. Det värsta är jag inte kan vara på 2 ställen samtidigt. Dels på scen och dels nedanför. Fattar inte varför folk tar så fula bilder på mig, nämligen. Det värsta är sedan när någon kommer och säger "vilken bra bild det var på dig i blaskan-du ser mycket yngre ut! " :):) .
Tja, bara att acceptera att åren tar ut sin (o)rätt.

ANNONS