mipert
Aktiv medlem
Att bildkommunikation är något som ligger mig varmt om hjärtat är ingen överdrift.
Hur bilder används för att annonsera är alltid intressant, tidigare startade jag denna tråd:
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=35605&highlight=h%F6gskolor
om tjejer på omslagen till högskolors kataloger.
Nu har jag granskat platsannonser i Computer Sweden (gör det varje vecka) och sett hur ofta kvinnor förekommer i bild.
Av totalt 47 annonser, med eller utan bild, är fördelningen denna:
Bara kvinna i bild. 10 stycken.
Bara man i bild. 5 stycken.
Både kvinna/man i bild. 5 stycken.
Inytressant är att när både man och kvinna är i bild ser det ofta ut så här:
Hur bilder används för att annonsera är alltid intressant, tidigare startade jag denna tråd:
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=35605&highlight=h%F6gskolor
om tjejer på omslagen till högskolors kataloger.
Nu har jag granskat platsannonser i Computer Sweden (gör det varje vecka) och sett hur ofta kvinnor förekommer i bild.
Av totalt 47 annonser, med eller utan bild, är fördelningen denna:
Bara kvinna i bild. 10 stycken.
Bara man i bild. 5 stycken.
Både kvinna/man i bild. 5 stycken.
Inytressant är att när både man och kvinna är i bild ser det ofta ut så här: