Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kvalitetsproblem med SB-900?

Produkter
(logga in för att koppla)

Macaper

Aktiv medlem
Jag vet inte om det är jag som är dum eller om min 3 dagar, ca 500 bilder gamla, Nikon SB-900 faktiskt har gått sönder. Oavsett om jag ställer blixten i A, M, TTL, RPT så händer ingenting om jag trycker på Zoom knappen.

Vet knappt vad jag ska ha Zoom knappen till, fullt sjå att försöka förstår hur jag ska belysa, så har knappt använt den, men den har låtit varje gång jag råkat komma åt knappen.

Nu när jag tycker på den så händer inget.

Är det jag som råkat "låsa" zoom funktionen (inte låsa blixten helt, för det fattar jag och allt annat fungerar) eller är det så illa att en 4000kr blixt, NIkons "flaggskepp" faktiskt kan gå sönder efter 3 dagar?
 
Fortsätter med en "dum" fråga.

Har du bouncern monterad när du försöker zooma ?
Om jag kommer ihåg rätt så låses blixten till vidvinkelläget både när bouncern och vidvinkelskivan används.

Om allting är startklart och du zoomar på objektivet, låter zoom motorn från blixten då ?
(Mest för att lista ut om det är manuella läget som kladdar eller hela blixten.
 
tryck på zoomknappen och snurra på hjulet

Fungerar inte, men helt plötsligt när jag startar blixten idag så fungerar zoomen.
Hmm, veckans jackass går uppenbarligen till mig

Ursäkta tråden. Men testade allt igår.

Nu ska jag bara ta reda på vad man ska ha knappen/funktionen till :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.