Annons

Kvaliteten på uppladdade bilder

Produkter
(logga in för att koppla)

FredrikArvidsson

Avslutat medlemskap
Hej!

Jag tänkte ladda upp en bild idag som jag ville ha kritik på. Men, när jag hade laddat upp den så hade bilden förlorat mycket i kvalitet. Den hade liksom blivit flammig och ful... Vad beror det på?

Se till att bilden är mindre än 601 pixlar i längsta dimensionen så gör inte fotosidan om den alls efter omladdning.

Gör du den större så skapar fotosidan en förminskad version som är sämre än om du hade gjort den själv.

Är den större än 600 pixlar men mindre än 1024(?) pixlar så syns ditt original när man klickar på Förstora. Är bilden större än den övre gränsen så syns ditt original aldrig, då visas bara de versioner som automatgenererats av fotosidan.

Jag undrar också hur det här funkar. Jim, jag har en några bilder som är runt 660-680 i längsta dimensionen men som inte går att förstora. Den förminskade versionen har betydligt lägre skärpa än orginalet och det konstiga är att bilden går att förstora under "Dina album" men inte ute på visningssidan. Det verkar som om bilderna måste vara över något gränsvärde för att kunna visas i fullstorlek.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar