Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kvalitet, Coolpix 885

Produkter
(logga in för att koppla)

chigabiga

Medlem
Hej,

Blir sugen på att köpa ovannämnda kamera när de nu har ett så bra pris på Cyberphoto! Dock...Man vill ju läsa på så mycket så möjligt innan man köper något, så jag har läst en hel del recensioner på diverse digitalfotosidor...

Recensionerna ger överlag kameran medelbra till bra/mycket bra betyg. Tittade jag bara på dem skulle jag utan tvekan köpa kameran på en gång.

Men! Ta en titt på användarrecensioner! Det finns betydligt fler kritiska kommentarer där. Ett exempel (bland flera):

http://www.photo-forums.com/WebX
[email protected][email protected]/26

De flesta klagomålen verkar vara att kameran överdriver röda nyanser...

Så, vem ska man tro på? Tacksam om någon som använt kameran kunde ge sina åsikter.

Tack!

Jag har en 885 och kan hålla med. Rödstick och brus i främst rödkanalen. Detta framträder särskilt väl i mörkare partier och ännu mer när man fotar i dåligt ljus.

Skulle jag köpa ny kamera idag så skulle det bli en Ixus istället.

Lägger du till 500:- kan du köpa den nya Coolpix 3100, som är mindre, snabbare och klarar AA-batterier. Har fått mycket fin kritik i flera tester.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar