** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Kvadratisk ram ca 20x20 cm?

Produkter
(logga in för att koppla)

monotux

Aktiv medlem
Jag sitter och letar febrilt efter en kvadratisk ram á ca 20x20 cm, helst serietillverkad eller liknande (tänk IKEA Ribba). Är det någon som har några tips?

Att jag just letar 20x20 är för att 12x12 (den lilla varianten av Ribba) är alldeles för liten och 29x29 (Virserum) lite för stort, särskilt då jag tänkte förstora själv i mörkrummet (och 20x25 cm är mycket billigare än 30x40 som jag annars måste standardisera på). Dessutom kan jag skriva ut digitala alster via crimsons Express-tjänst om jag hittar något i 20x20.

Jag är inte särskilt sugen på att skära mina passepartout (dvs, jag har aldrig gjort det och tålamodet sparar jag till kopieringen) men är det där det slutar?

Och hur gör ni? Jag gillar kvadraten.

Jag sitter och letar febrilt efter en kvadratisk ram á ca 20x20 cm, helst serietillverkad eller liknande (tänk IKEA Ribba). Är det någon som har några tips?

Att jag just letar 20x20 är för att 12x12 (den lilla varianten av Ribba) är alldeles för liten och 29x29 (Virserum) lite för stort, särskilt då jag tänkte förstora själv i mörkrummet (och 20x25 cm är mycket billigare än 30x40 som jag annars måste standardisera på). Dessutom kan jag skriva ut digitala alster via crimsons Express-tjänst om jag hittar något i 20x20.

Jag är inte särskilt sugen på att skära mina passepartout (dvs, jag har aldrig gjort det och tålamodet sparar jag till kopieringen) men är det där det slutar?

Och hur gör ni? Jag gillar kvadraten.

Drewex är en konstnärsbutik i Malmö, när jag kikade in där härom dagen så hade de ramar i många olika storlekar till humana priser. Men själv ska jag bygga mina egna ramar (förutom att skära passepartout och glas, vilket ska beställas från Drewex). Det är hyfsat enkelt och roligt och ger iaf mig en helt annan känsla för den färdiga produkten.

Jag håller med, kvadratiskt är en utmaning men sitter som ett smäck när den väl sitter.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar