Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kvadratisk ram 15x15 cm

Produkter
(logga in för att koppla)

fabore

Avslutat medlemskap
Hej,

som titeln kanske avslöjar är jag på jakt efter en ram i formatet 15x15 cm. Det är till julklapp och därmed lite brådskande!
Bor i Malmö, och det uppskattas om jag kan få tag på tips inom mitt område där ramar av denna specifikation finns att köpa.
Har kollat Gallerix Entré och Triangeln utan framgång.
Webshopar är också uppskattat!

Tack på förhand.
 
Jag har köpt kvadratisk ram med passepartout som var 15x15 (minns inte om ramen eller passepartouten hade det måttet). Det var just en RIBBA-ram. Dock var det ju en 5-6 år sedan, så de kan ju ha ändrat sortimentet.

Om inte annat kan du väl gå till en rammakare? Blir ju troligtvis dyrare än en vanlig ram, men är i alla fall ett alternativ.

Ett till alternativ är att snickra ihop en ram själv, det är faktiskt inte så hysteriskt svårt med en bra fintandad manuell gersåg, bra trälim (jag körde med polyuretanlim) och en häftpistol. (Och lite övriga småattiraljer som stift för hängsnöre o.s.v) Dessutom är det rätt kul att känna att man både har tagit bilden och byggt ramen :)
 
Tack för tipsen!

Fick bli en kompromiss på 13x13 från Gallerix, då jag såg att Crimson levererade bilder i 13x13. Har tidigare beställt från proffskopia/scandinavianphoto.
Kunskapen uppskattas dock och kan säkert användas i framtiden, då man gillar kvadraten!
 
Åh, jag som just fått hem bilder i 20*20!!! Ville ju ha dom lite större ju, men nu hittar jag varken på Claes Ohlson lr Gallerix. Får se om jag lyckas ta mig ut till IKEA... Ingen som har ngt annat tips?!
 
Om du har bilderna i 20 x 20 så vill du kanske ha en ram som är 25 x 25 eller 30 x 30 och använda en passepartout? Jag tror det finns på Gallerix.
 
Hej! Tack Daniel för tips! Verkade vara en trevlig butik. Synd bara att den låg i Malmö... Hittade iaf till slut kvadratformade ramar även i Uppsala. Uppsala Fotokompani är affärens namn. Där fanns det många ramar:) /MB
 
Ullared (gekås) har ett gäng faktiskt snygga kvadratiska ramar, köpte själv 30x30 och med passpartout (stava?) så tror jag den är 18x18, och fans som sagt flera varianter.

Behöver jag påpeka att det var billigt ?

Om man nu har nära till ullared :)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.