Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kunnig butikspersonal i Sthlm?

Produkter
(logga in för att koppla)

kyr

Aktiv medlem
Jag har nyligen kommit över en Olympus Trip 35 som har fått sig en olycklig stöt och behöver tas en titt på. Jag är dessvärre inte tekniskt kunnig och skulle därför behöva besöka en butik med kunnig och erfaren (gärna äldre) personal för att få rådgivning huruvida kameran är värd ett försök till lagning eller inte.

Jag är nyinflyttad i södra Stockholmsområdet och skulle gärna ta emot tips på bra fotobutiker som jag skulle kunna besöka i Sthlmsområdet för hjälp.

Tacksam för svar!
Mvh
Kristine

kyr skrev:
Jag har nyligen kommit över en Olympus Trip 35 som har fått sig en olycklig stöt och behöver tas en titt på. Jag är dessvärre inte tekniskt kunnig och skulle därför behöva besöka en butik med kunnig och erfaren (gärna äldre) personal för att få rådgivning huruvida kameran är värd ett försök till lagning eller inte.

Jag är nyinflyttad i södra Stockholmsområdet och skulle gärna ta emot tips på bra fotobutiker som jag skulle kunna besöka i Sthlmsområdet för hjälp.

Tacksam för svar!
Mvh
Kristine

Sergelfoto kan ge råd, och ev reparera.
Ligger snett bakom Åhléns, på Mäster Samuelsgatan.

LP Foto reparerar, (Werner Schaden)
Regeringsgatan mitt emot Nalen.

Här är det bara gamla rävar,
minst 55 + :)
Sannolikt har dom jobbat med foto i en 35-40 år..

/Bengan

Tack så mycket! :D Då ska jag ta tåget upp någon dag och besöka båda butikerna. Jag antar att de även säljer så man kan ju passa på att ta sig en titt på lite annat också. :) Åter igen; stort tack!

Det finns en liten butik på Hornsgatspuckeln (mellan Galleri Kontrast och Konsum, alltså) som säljer "antika" kameror och leksaker med mera. De brukar alltid ha några Trip i fönstret -- kanske är de duktiga på att felsöka och fixa också. Annars kan du ju alltid köpa en "ny" där! ;-)

(Nej, tyvärr minns jag inte vad butiken heter.)

ErlandH skrev:
Det finns en liten butik på Hornsgatspuckeln (mellan Galleri Kontrast och Konsum, alltså) som säljer "antika" kameror och leksaker med mera. De brukar alltid ha några Trip i fönstret -- kanske är de duktiga på att felsöka och fixa också. Annars kan du ju alltid köpa en "ny" där! ;-)

(Nej, tyvärr minns jag inte vad butiken heter.)

Har någon gått förbi där på senaste tiden? Jag har en gammal webblänk till den affären men den funkade inte när jag prövade senast. Fick dessutom ett meddelande som jag tolkade som att siten upphört. Jag vet inte men av sortimentets förändring på webben så verkar det inte varit någon större omsättning direkt. Men det kan ju ha fler orsaker än dåliga affärer. Tycker det skulle vara synd om den affären försvann, för jag har köpt en del saker där genom åren.

perstromgren skrev:
[OT]Jag har stor respekt för handlare som har sådan webbsidor, så långt ifrån flash och quicktime man kan komma! Heder åt dem som låter innehåll komma före form!

Per.

Man får vara glad så länge det finns någon kompetens kring gamla produkter kvar så man kan få hjälp med gamla objektiv och annat vid behov. Glädjande att den döda länken inte betydde död butik.

Annars har jag haft mest kontakt med LP Foto när det gällt reparationer av gamla prylar och jag måste säga att de alltid hittills lyckats hjälpa mig till full belåtenhet till acceptabla priser. Det är faktiskt rätt kul att gå dit även om man gör det med trasiga prylar.

Däremot har ju Sergel Foto temporärt flyttat då de ju rev en del av kvarterat det låg i. De ska tydligen flytta tillbaka senare i år om man får tro deras webb. Under tiden har de flyttat till Kungsholmen. Men Sergel Foto har jag inte samma goda erfaranhet av. De lyckades exv. aldrig reparera min Pentax ME:s trasiga räkneverk trots att de hade kameran i månader, men sånt kan man ju faktiskt leva utan. Hade jag gått till LP Foto istället så är jag helt övertygad om att de fixat det.

Citat från Sergel Fotos webb:
"I början av september, datum ännu ej fastställt, flyttar SERGEL FOTO tillbaks till city vid korsningen Mäster Samuelsgatan och Slöjdgatan.
Öppettider är ej fastställda ännu.
Våra öppettider tillsvidare på Bergsgatan 3 är mån-fre 11.00-18.00
För mera information ring 08-20 59 59 eller maila [email protected] "

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar