Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kungsörn

Produkter
(logga in för att koppla)

RobinS

Aktiv medlem
Ska bara skriva att i dag har jag sett min första kungsörn. Den satt o käkade på ett trafikdödat rådjur som jag la upp i en skogsdunge (för att det inte skulle ligga öppet). När jag i morse åkte förbi så sneglade jag in på platsen där jag la rådjuret. Satt en kungsörn o käkade. försökte mig på med kameran men icke. skygg som den va flög den över en bit åkermark o upp i djupskogen . nån som vet hur länge ett rådjur håller? jag flyttade upp det i torsdags. är det uppätet i helgen? Hur ska man gå till väga om man vill fota den? går det att ligga under camoflagenät ? jag antar att mitt stolsgömsle inte fungerar.
jag tror ju ändå rådjuret är uppätet tills helgen. ren lyckotur/otur att jag hittade rådjuret i torsdags o flyttadade bara det 20 meter . inte vad man hittar varje dag.

några förslag någon vad man ska göra?

(i dag såg jag även när jag var ute o åkte, 3 tornfalkar , 5 ormvråkar, en fjällvråk.två korpar, nötskrika , spillkråka , större hackspett o diverse småfåglar. samt tiotal dovhjortar. kan inte klaga på att det är söndag).

hehe, riktigt skoj med fåglar!
om det finns lämplig buske eller annat skydd du kan använda som varit på platsen ett tag kan det nog vara idé att bättra på det med camonät och sätta sig, men att bara sätta upp ett nät blir svårt. dock skall du lyssna på nån som vet lite mer..

såg också mitt första säkra obs av kungsörn idag, bifogar en liten bild. långt håll + luftdaller = ingen toppenbild.
hare

//jonas

Bilagor

• örnfss.jpg
    örnfss.jpg
    6.3 KB · Visningar: 572
Senast ändrad:
tack för det svaret! o grattis till dej som fick en bild på din!
rådjuret är nog uppätet till helgen. så vet ej vad jag ska göra.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar