RobinS
Aktiv medlem
Ska bara skriva att i dag har jag sett min första kungsörn. Den satt o käkade på ett trafikdödat rådjur som jag la upp i en skogsdunge (för att det inte skulle ligga öppet). När jag i morse åkte förbi så sneglade jag in på platsen där jag la rådjuret. Satt en kungsörn o käkade. försökte mig på med kameran men icke. skygg som den va flög den över en bit åkermark o upp i djupskogen . nån som vet hur länge ett rådjur håller? jag flyttade upp det i torsdags. är det uppätet i helgen? Hur ska man gå till väga om man vill fota den? går det att ligga under camoflagenät ? jag antar att mitt stolsgömsle inte fungerar.
jag tror ju ändå rådjuret är uppätet tills helgen. ren lyckotur/otur att jag hittade rådjuret i torsdags o flyttadade bara det 20 meter . inte vad man hittar varje dag.
några förslag någon vad man ska göra?
(i dag såg jag även när jag var ute o åkte, 3 tornfalkar , 5 ormvråkar, en fjällvråk.två korpar, nötskrika , spillkråka , större hackspett o diverse småfåglar. samt tiotal dovhjortar. kan inte klaga på att det är söndag).
jag tror ju ändå rådjuret är uppätet tills helgen. ren lyckotur/otur att jag hittade rådjuret i torsdags o flyttadade bara det 20 meter . inte vad man hittar varje dag.
några förslag någon vad man ska göra?
(i dag såg jag även när jag var ute o åkte, 3 tornfalkar , 5 ormvråkar, en fjällvråk.två korpar, nötskrika , spillkråka , större hackspett o diverse småfåglar. samt tiotal dovhjortar. kan inte klaga på att det är söndag).