Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kunden kunde inte läsa CD-skivan

Produkter
(logga in för att koppla)

Dez

Aktiv medlem
Igår brände jag ett antal lågupplösta JPG på en cd-skiva via utforskaren på min PC med Vista.
Sedan kollade jag att skivan gick att läsa och lämnade densamma till en presumtiv kund.
Senare ringer kunden och säger att min skiva inte går att läsa, men att andra skivor går bra.
Jag har aldrig gillat att bränna skivor i utforskaren, finns det något annat sätt?
Mitt Nero funkar tyvärr inte under Vista.

Dez skrev:
Igår brände jag ett antal lågupplösta JPG på en cd-skiva via utforskaren på min PC med Vista.
Sedan kollade jag att skivan gick att läsa och lämnade densamma till en presumtiv kund.
Senare ringer kunden och säger att min skiva inte går att läsa, men att andra skivor går bra.
Jag har aldrig gillat att bränna skivor i utforskaren, finns det något annat sätt?
Mitt Nero funkar tyvärr inte under Vista.
Du har säkert bara missat att stänga skivan. Missar du det kommer DU kunna läsa den, men inte någon annan. Någonstans i menyn kan du välja att stänga skivan.

Nej, jag stängde aldrig skivan. Brukar ju få frågan, men inte nu.

Tack för länken daniel, ska kolla.

Förövrigt kan ett USB minne eller liknande som går att skrivskydda vara ett alternativ när man levererar till betalande kunder om de känner att de vill ha en lite bättre kvalitet. CD/DVD som är brända håller inte så hög kvalitet som man vill. Faktum är att det är ett smärre mirakel att det funkar alls. Går inte alls att jämföra med tryckta skivor.

Jag satt faktiskt och funderade lite på det där eftersom min svägerska brukar leverera på brända CD. Ett USB minne borde vara mycket bättre för kunden om de vill ha lite extra säkerhet.

EDIT: InfraRecorder är också helt gratis.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto