Annons

kulturbidrag för ett fotoprojekt?

Produkter
(logga in för att koppla)

pescha

Medlem
Jag har börjat jobba på ett projekt som jag skulle vilja ställa ut på visning.

Problemet är att om jag ska finansiera projektet själv kommer det nog dröja många år innan det kan bli verklighet. jag fotar analogt och har tänkt att nyttja flytande emulsion och detta blir väldigt dyrt..

Min fråga är nu..vart kan man vända sig och söka stöd/kulturbidrag? Alla tips är välkomna!

Jag har börjat jobba på ett projekt som jag skulle vilja ställa ut på visning.

Problemet är att om jag ska finansiera projektet själv kommer det nog dröja många år innan det kan bli verklighet. jag fotar analogt och har tänkt att nyttja flytande emulsion och detta blir väldigt dyrt..

Min fråga är nu..vart kan man vända sig och söka stöd/kulturbidrag? Alla tips är välkomna!

Grymt! Kul att du börjat jobba på det. Den biten är oftast min högsta tröskel.

Jag har precis fått tag på en pdf. som sammanställer institutioner och stiftelser, är kanske bara en bråkdel som skulle kunna ge dig bidrag, men ändå!

Nu var den något över 100 kb som Fotosidan satt som gräns för uppladdning här, men skicka en mailadress så skickar jag den!

Hare!

//Hampus
[email protected]

gå till biblioteket.
Dom har en stor bok som heter stipendieboken.
Slå på din bostadsort och på lite olika kategorier som kan appliceras på ditt projekt.

Kom ihåg, du kan tweaka saker rätt långt. Jag brukar söka kulturpengar till idrottsprojekt och tvärtom beroende på vart det finns pengar för tillfället. Det gäler bara att hitta rätt sätt att vinkla saker.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar