** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kuggkrans sökes

Produkter
(logga in för att koppla)

Didgeridoohan

Aktiv medlem
Håller på att snickra ihop ett eget panoramastativhuvud. Har letat med ljus och lykta efter en passande kuggkrans för att kunna fästa en arm i olika vinklar. Bifogar en bild för att enklast möjligt visa vad jag letar efter.

Jag fick tag på en genom att slakta en spöhållare från Clas Ohlson och den fungerar ganska bra om det inte var för att den är av plast. Stabiliteten är lite tvivelaktig.

Det går kanske att hitta en liknande spöhållare i metall, men jag tänkte ändå kolla om det finns nån som har någon aning om var man (lite lättare) skulle kunna få tag på en av metall i passande storlek (=ganska liten).

Bilagor

• kuggkrans.gif
    kuggkrans.gif
    852 bytes · Visningar: 464
Håller på att snickra ihop ett eget panoramastativhuvud. Har letat med ljus och lykta efter en passande kuggkrans för att kunna fästa en arm i olika vinklar. Bifogar en bild för att enklast möjligt visa vad jag letar efter.

Jag fick tag på en genom att slakta en spöhållare från Clas Ohlson och den fungerar ganska bra om det inte var för att den är av plast. Stabiliteten är lite tvivelaktig.

Det går kanske att hitta en liknande spöhållare i metall, men jag tänkte ändå kolla om det finns nån som har någon aning om var man (lite lättare) skulle kunna få tag på en av metall i passande storlek (=ganska liten).

Hej, jag har en snäckväxel från en tryckpress (en riktigt kvalitäts och precisionsgrej) som jag tänkte bygga nåt liknande av. Men det blir aldrig av. Om det är nåt som skulle passa dig så kan du få köpa det billigt av mig. Man vrider på den lilla ratten och axel uppe snurrar. Det finns en 360 graders skala också.
//Stanislav Snäll

Bilagor

• DSC_2598.jpg
    DSC_2598.jpg
    13.4 KB · Visningar: 311
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar