Annons

Kudos till Trygg Hansa!

Produkter
(logga in för att koppla)

pergardebrink

Aktiv medlem
En liten glad (för mig) historia!

Jag blev av med kameraväska och tillbehör för snart tre år sedan när jag var på en konferens med jobbet. Kameran hade jag i handen och mingelfotade lite medans jag hade lämnat kameraväskan vid min plats i restaurangen (vi hade hyrt hela konferenshotellet som låg typ mitt ute i ingenstans och jag hade några öl innanför västen).

I alla fall så var jag borta från kameraväskan under ett par timmar och när jag kom tillbaka var den puts väck och trots eftersökningar med personalen, husbandet och kollegor (c: 60-70st var på plats) efteråt så återfanns den aldrig. Dock antog jag att min oförsiktighet gjort att jag inte skulle få ut något på försäkringen och jag lät det bli en läxa. Det var dessutom inte så mycket grejjer i väskan (ett enkelt telezoom, några filter, ett extrabatteri och en "omnibounce")...

Men så kom jag och tänka på detta nyligen och insåg att jag hade något som hette "Hemplus" och det är (fattade jag det som) en slags "drulleförsäkring", så jag ringde och skadeanmälde och rabblade upp alla saker jag haft i den (värde inkl väska var c:a 4000:) och trots avsaknad av fullständig kvittodokumentation reglerade de ändå det hela och jag fick (minus själrisk) ersättning för allt!
 
Kul, vilken glad historia.
Jag har också Trygg-Hansa Hemplus, känns skönt att veta att man kan få ersättning, trots några öl innanför västen :)
//Curt
 
Packad, vem har sagt det? Man brukar väl bli glad av ett par öl! :)

Precis... ;)..

Det var ju en trevlig konferens och jag drog iväg en jäkla massa kort, men det var faktiskt sista gången jag haft med mig kameran på jobbaktiviteter... Man vill ju inte tro det om sina kollegor, men man vet aldrig... ;(... Hoppas det hellre var någon i personalen på hotellet.... Frugan hade en kollega som stal pengar av flera andra kollegor (tog ett tag innan det uppdagades), men sånt vill man ju inte tro om sina kollegor... ;(
 
Det allra bästa är ju naturligtvis att alltid ha full koll på sina grejor. Tillfället gör tjuven, heter det ju. Men det är ju väldigt tråkigt att man inte kan lita på människor.
 
Det allra bästa är ju naturligtvis att alltid ha full koll på sina grejor. Tillfället gör tjuven, heter det ju. Men det är ju väldigt tråkigt att man inte kan lita på människor.

Precis, bäst är att aldrig lämna saker ur sikte.. har blivit mer nojig sen dess (faktiskt enda gången i mitt liv jag blivit bestulen vad jag kan komma ihåg).

Dock får jag väl skylla på mina föräldrars uppfostran och kanske att jag är uppvuxen i en liten lantishåla där alla känner alla, men jag tror i alla fall inte jag själv skulle falla för "tillfället", och naivt nog har jag väl trott det om andra också... ;(...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.