Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Krossljud från Tamron
- Trådstartare Tusse
- Start datum
keckax
Aktiv medlem
Tusse skrev:
Nu vet jag hur det låter när man tappar en Canon EOS 10 D i backen från ett par meters höjd. Nu tycks kameran vara av det segare slaget men inte mitt Tamronobjektiv som den landade på, någon som vet vart man får tag på reservdelar?
Bert
Undrar om det inte var den här gossen som servar Tamron.
Kameraservice Kungsör
Kungsg. 30, 736 32 KUNGSÖR 0227-127 40
Fax 0227-108 19
Tamrons serviceställe ligger/låg iaf i Kungsör.
Ring och lyssna.
/K
Makten
Aktiv medlem
Usch, jag vet själv hur det låter när en Nikon D50 och en tung 24/1,8 brakar i backen från 2-3 meters höjd. Jag vet också hur det låter när objektivet knäcks vid bajonetten och trillar i plurret:-( Lyckligtvis gick det på hemförsäkringen. Kolla upp om du har drulleförsäkring, så kommer du nog undan med självrisken på en tusenlapp.Tusse skrev:
Nu vet jag hur det låter när man tappar en Canon EOS 10 D i backen från ett par meters höjd. Nu tycks kameran vara av det segare slaget men inte mitt Tamronobjektiv som den landade på, någon som vet vart man får tag på reservdelar?
Att laga ett objektiv som trillat i golvet från flera meter är nog tveksamt om det är nån vits med, men du kan kanske få ett nytt istället
Makten
Aktiv medlem
Då lär det verkligen inte löna sig att reparera heller.Tusse skrev:
Skickade en fråga till Kameraservice Kungsör angående reservdelar.
Försäkring, knappast, 1500 självrisk, fyra år gammalt objektiv för 3500 kr lär inte bli mycket över. Ska fråga försäkringsbolaget men tvivlar.
JanOlofHärnström
Aktiv medlem
Antingen provar du kameran med någon kompis' glugg som du vet fungererar eller också går du in hos någon fotohandlare och jämför dina prylar mot något som funkar.
Tusse
Aktiv medlem
Felet visar sig mer när det är ljussvaga bilder eller blixt bilder. Tips mottages, är det slutaren eller ska jag skrota kameran och skaffa en ny hobby?
En bild med blixt.
http://hem.bredband.net/b125217/test.jpg
En bild med blixt.
http://hem.bredband.net/b125217/test.jpg
Robert_Vallentuna
Aktiv medlem
Infocare i Bromma.