Annons

Krokimodellfoto Kalmar 20 mars

Produkter
(logga in för att koppla)

JanOlofHärnström

Aktiv medlem

Grafik99 arrangerar en temadag lördag 20 mars kl 1300-1600 i Kalmar.

Kom och prova på att fotografera modell i vår lokal i Oxhagen. Vi har en modell som är duktig på att posera naken i aktstudier "kroki", nu får intresserad en chans att vara med.
Man behöver alltså inte kunna teckna eller måla. Däremot har man ett genuint fotointresse och önskar att få tillgång till lokal och modell.

Anmälan sker till Jan Olof Härnström per telefon eller e-post. Jag finns även på vår hemsida www.grafik99.com

Om det blir fulltecknat så arrangerar vi fler tillfällen senare.

Välkomna // JO

Bilagor

• majsant.jpg
    majsant.jpg
    10.1 KB · Visningar: 1,018
Ett oerhört fint initiativ!
Dessa övningar behöver vi se fler av runt omkring!!
Mvh Niclas.

JanOlofHärnström skrev:
Jag tycker att det är ett bra initiativ men låt mig bara få lov att fråga en liten sak. ''Fungerar'' krokimodellfoto som kroki eller som något annat? Jag har provat vanlig kroki men det känns inte som om det skulle fungera för fotografering. Du har kanske hittat en variant som fungerar?

Krokimodellfoto är inget bra ord.
Modellfoto är väl den riktiga benämningen.
Idéen är framsprungen ur våra krokiträffar och vi får se hur det utvecklar sig. Faller det väl ut så blir det fler arrangemang.

Jag kan tänka mig att man behöver variera belysning och framförallt bakgrunder vid foto.
När man tecknar och målar har man ju en helt annan möjlighet att visualisera, betona eller utelämna...det är en central skillnad mellan uttrycksformerna.

Kostnaden för att få prova på modellfoto med en rutinerad nakenmodell den 20 mars är 100 kr per deltagare. Välkommen med anmälan eller frågor om detta arrengemang.
// J O

Jag anmäler mig som kroki-modell till lördag 20 mars kl 1300-1600 i Kalmar. Har stått modell innan och det kan bli intressant att medverka i detta projektet.

NIKLAS

En och en halv vecka kvar.

Tråden kommer upp till ytan igen för att göra er uppmärksamma på att det finns plats kvar. Om ni vill komma och prova på att fotografera modell.

Anmäl er till mig via mail eller telefon. Givetvis är ni välkomna att höra av er för mer information.

Mvh Jan Olof

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar