Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Krav på kommentarer?

Produkter
(logga in för att koppla)

Kare

Medlem
Jag har nu varit medlem i fotosidan i ca 2 veckor. jag tycker att det är en mycket bra websida. Överlag tycker jag också att det kunde vara intressant med mer kommentarer och betyg på bilderna än vad man ser. Jag har själv haft dåligt samvete för att jag inte har kommenterat några bilder hittills.

Mitt förslag är att det skulle vara obligatoriskt att kommentera ett visst antal bilder innan man kan lägga in egna (t.ex 2 eller 3 ggr så många kommentar som summan av de bilder man lägger in (ganska modest krav).

I kväll gjorde jag ett ryck och kommenterade/betygsatte 10 bilder vilket tog nära 1,5 timme (söndagkväll kanske inte är den bästa tidpunkten - det tog lång tid att ladda ner bilderna - att förstora dom var inte att tänka på). Jag sänkte också ambitionen hos mig själv - jag skrev spontant ner vad jag kände utan att sätta krav att det är absolut rätt bedömning. Många bilder känner jag ingenting för och då har jag svårt att ge vare sig positiv eler negativ kritik. Skulle det vara bättre att bara slänga dit ett betyg 1-3 utan kommentar än att bara lämna bilden?
Hälsningar
kåre

Jag tycker att betyg utan kommentarer inte ger så mycket, mest därför att olika personer är olika "snälla". Tycker också att det är svårare att sätta betyg än att ge en kommentar. Om någon tycker att ens bild är värdelös eller jättebra, så vill man ju gärna veta varför. Det är ju så man utvecklas.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar