Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kraschat SD-kort

Produkter
(logga in för att koppla)

Sail

Aktiv medlem
Går det på något sätt att rädda innehållet i ett kraschat SD kort.

Kortet slutade fungera i kameran och när jag sätter det i en kortläsare får jag ibland upp det så jag ser filstrukturen från kameran och kan se bildbiblioteken men därefter står det bara och tuggar om man försöker titta på bilderna eller flytta dom. Men lika gärna kan det vara helt osynligt när man försöker öppna det i en kortläsare.

Kameran säger bara att kortet är ogiltigt.

Tyvärr innehåller kortet bilder som inte går att ta om och som jag väldigt gärna önskar rädda.

Tips ?

Jag skulle prova läsa kortet med t ex photorec - man borde kunna göra en rawkopia som kan hanteras på datorn utan att ytterligare 'röra' originalet.

Jag skulle prova läsa kortet med t ex photorec - man borde kunna göra en rawkopia som kan hanteras på datorn utan att ytterligare 'röra' originalet.

Funkade perfekt med nya Betaversionen 6:13. Lyckades rädda alla bilder på kortet.
Tack för ett kanontips.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar