Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kraschar vid tömning av minneskort

Produkter
(logga in för att koppla)

Lindahl.E

Aktiv medlem
Hej!

Har ett problem: när jag ska tömma mitt minneskort kraschar allting. Först trodde jag det var länkat med att jag hade igång Photoshop samtidigt men nu händer det fast det enda jag har uppe är Finder (kör Mac Snow Leopard).

Använder mig av en kortläsare köpt på Clas Olsson.

Bifogar en bild med felmeddelandet jag får upp.

Tacksam för hjälp!

Bilagor

• Minnekortet.jpg
    Minnekortet.jpg
    18.1 KB · Visningar: 160
Hej!

Har ett problem: när jag ska tömma mitt minneskort kraschar allting. Först trodde jag det var länkat med att jag hade igång Photoshop samtidigt men nu händer det fast det enda jag har uppe är Finder (kör Mac Snow Leopard).

Använder mig av en kortläsare köpt på Clas Olsson.

Bifogar en bild med felmeddelandet jag får upp.

Tacksam för hjälp!

Det låter som om det är något fel på kortläsaren, att den inte fungerar med Mac (om det nu är någon skillnad) eller drivrutin saknas för den läsaren i datorn. Vad är det model/märke? Använder själv en Sandisk Imagemate All-in-one som fungerar felfritt både med Mac och PC (läshastighet c:a 25 MB/s).

Förmodar att överföring av bilder från kameran med kabel fungerar?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar