Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

krångel med frammatningen i mamiya 645Pro

Produkter
(logga in för att koppla)

-Catherine-

Aktiv medlem
Min kamera har pga hälsoproblem (mina, inte kamerans)legat i skåpet länge. Idag fick jag dock för mig att ta fram den och plåta ngn rulle.

Kameran är försedd med handgrepp/batterigrepp och (vad jag minns) skall frammatningen av filmen då skötas automatiskt när en ny rulle monteras.

Så skedde inte idag...

Jag tog lös greppet och rengjorde den i batterihållaren, satte i nya batterier och försökte igen...med samma resultat :(

Greppet verkar ju dock hålla ngn form av konversation med resten av kameran, för trycker jag ned knappen för att ta en bild så får jag upp siffror i sökaren, fast ngn exponering sker inte.

Nu har min hjärna slut på idéer, vad tusan är det för fel? Inte har jag ngn vev heller, så jag kan inte mata fram filmen manuellt :(

*suck*

Hjälp!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.