Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kort telezoom till Canon 40D

Produkter
(logga in för att koppla)

neggativ

Aktiv medlem
Hej,har en Canon 40D som jag skall köpa ett Tamron 17-50-2,8 eller ett Sigma 18-50-2,8,eller liknade,till.Priset skall ligga på ca:5000kr.Ska använda kameran som ett komplement till min G9.Vardagsbilder,inget speciellt ändamål förutom bästa skärpå i kombination med god kontrast.
Har någon provat ??
Mvh,

Kjell

Det brukar väl kallas normalzoom i de brännvidderna.

Kollar recensionera här på fotosidan. Där finns en hel del omdömmen. Båda har väl sina förespråkare.

Alterntivet är väl Canons egna 17-55 2.8 IS men det kostar det dubbla.

Mvh
Anders

Kollar recensionera här på fotosidan. Där finns en hel del omdömmen. Båda har väl sina förespråkare.

Mvh
Anders

17-55/2.8 IS är underbar. Mycket praktisk till räddningstjänstbilder nattetid.
Gör som Andreas säger, kolla in recensionerna. De ger en bra och ofta rättvis bild.

Mvh
Anders

Ja, det har jag gjort.Behöver mer input för att fatta ett köpbeslut.
Tack Anders.

Mvh, Kjell

Canons kitobjektiv 18-55IS F3.5 ger extremt mkt skärpa för pengarna. IS på köpet (!). Kolla tex pz.de och jämför. 2.8 i all ära, men 3.5 är bara ett halvt tidssteg bort. Negativt: anses plastigt. Men en kanonglugg för pengarna.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto