Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kort skärpedjup

Produkter
(logga in för att koppla)

Per Hesselgren

Aktiv medlem
Varning....bilderna är stora...man hinner tex koka kaffe

Detta påminner en del om porträtt från glasplåtar (men då i svartvitt).
 
Senast redigerad av en moderator:
Forumet skall väl inte användas för att visa sina bilder? Då blir det ju kaos här, kan du inte hålla dig till ditt album, eller de sidor som är avsedda för att visa sina bilder. Sen var det väl inte särskilt kort skärpedjup, skärpa på både nos och ögonbryn.
 
... och om du verkligen vill visa bilder som en egen forumtråd bör du skicka med lite mer info om t.ex bländare, brännvidd m.m.
 
Läste du inte vad dom skrev?

Forumet är inte till för att visa sina bilder.
Du får lägga upp bilder i ditt album istället.

Det blir bara massa kaos om alla skulle lägga upp sina bilder i forumet.


/Johan

Märkligt!
På Modellbilder fattade dom precis vad jag menar...men inte här?
Hur kan nån tro att detta är mina bilder?
 
Precis, förklara vad du vill diskutera.

Personligen tycker jag inte det var särskilt kort skärpedjup. Känns relativt normalt.
 
Digital mellanformat, inget särskilt kort skärpedjup, något annorlunda i jämförelse med småbild javisst...
 
40 Mpixel

I vilket syfte la du upp bilderna här då?

Jag har letat länge efter bilder från digitalkameror som kostar typ 200-300 tusen bara för att det skulle vara skoj att se hur bilderna kan se ut. Men det tycker tydligen ingen annan här....man måste tydligen vara japan för attt uppskatta sånt (i Europa & USA verkar det inte finnas på nätet)
Jag skulle aldrig kunna köpa en sån så därför undrar jag hur mycket fjun kan man se på en FF-kamera jämfört med detta? Vad är avgörande för upplösningen:
Antal Mpixel, sensorformat eller objektiv.
Är det troligt att de kört på full glugg?
 
Då hade det väl varit bra att nämna ditt syfte i första inlägget? Och att det dessutom var bilder från en mellanformatare. Eller ska man bara förstå det automatiskt på nåt sätt?

Sen kan inte jag heller tycka att det är nåt särskilt anmärkningsvärt kort skärpedjup.

Jag förstår nog fortfarande inte vad du vill egentligen...
 
Jag har tagit bort bildlänkar här - av upphovsrättskäl tillåter vi inte djuplänkning på det sättet, länka istället direkt till en webbsida där de syns tillsammans med info om upphovsman.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.