Annons

Kort samt väska till Nikon D7500

Produkter
(logga in för att koppla)

StatusX6

Medlem
Hej.

Ska nu inköpa mig en ny D7500 och undrar helt enkelt vilket kort jag bör köpa till för denna kamera. Fotar inte professionellt utan mer casual. Tänkte även införskaffa mig ny kameraväska som är portabel som är tillräckligt liten för att rymma kamera med objektiv fast på kamera samt utrymme för ett till objektiv. Skriv gärna era tankar.

Tack på förhand.
 
Ser väska som ett högst personligt val…vid mina senaste inköp av väska har jag besökt butik för att se och känna och/eller undersökt mått m.m. Så att jag får plats med just mina prylar. Så min rekommendation är självstudie på nätet och i bästa fall besök butik med stort sortiment…
 
D7500 stödjer väl bara UHS-I så minneskort-köpet blir ju billigt :) Ett 64GB-kort lär ju räcka fint till en D7500. T.ex SanDisk Extreme Pro SDXC Class 10 UHS-I U3 V30 170/90MB/s 64GB Det där är i stort sett så snabbt kort man kan få med UHS-I.

Sen är det lite svårt att rekommendera nån väska när du inte specificerar vilka objektiv du har. Objektiv varierar liksom en hel del i storlek :p
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.