Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kork

Produkter
(logga in för att koppla)

pixelbild

Avslutat medlemskap
Tänkte bara höra om någon vet var man kan köpa den tunna korken som sitter på toppen på enbensstativet.

Kork hittar du bland annat på Biltema. De finns i några olika grovlekar och finns bland packningar och packningsmaterial.

Off topic

Jag köpte ett ark för att fixa toppen på ett enbensstativ (kontaktlim). Funkar perfekt. Dessutom var jag lite missnöjd med det hårda och plastiga greppet på min Finepix S2Pro. Jag klippte till en bit lagom stor för ytan där jag har min tumme. På ena sidan av korken satt jag Biltemas enkla och tunna dubbelhäftande tejp. Sen var det bara att trycka på den på kameran. REsultatet blev ett betydligt trevligare grepp. Och förvånande nog sitter det fortfarande kvar flera månader senare. Trots att jag använder kameran dagligen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar