Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Koppla 2st SB-700 till D90

Produkter
(logga in för att koppla)

AnWi

Aktiv medlem
Hej

Jag har ett litet fotoprojekt där jag tänker använda en D90 samt 2st SB-700 ör produktfoto.
Blixtarna, med softbox, kommer nog att sitta fast monterade på väggen och antagligen kameran också. Hur kommunicerar jag "bäst" med blixtarna?
Kabel går säkert bra och ger små eller inga problem
Trådlöst verkar overkill samt ökar stöldrisken

Tacksam för tips
Anders

Hej

Jag har ett litet fotoprojekt där jag tänker använda en D90 samt 2st SB-700 ör produktfoto.
Blixtarna, med softbox, kommer nog att sitta fast monterade på väggen och antagligen kameran också. Hur kommunicerar jag "bäst" med blixtarna?
Kabel går säkert bra och ger små eller inga problem
Trådlöst verkar overkill samt ökar stöldrisken

Tacksam för tips
Anders

Ett smidigt alternativ, som kanske löser utmaningen, är SG-3IR, Nikons plastskärm som hindrar D90s blixt att träffa fotoobjektet.

Andra lösningar mottages med varm hand

mvh
Anders

Eftersom du har en nikon D90 (stöd för CLS) samt SB-700 (stöd för CLS)

Finns det inte som helst anledning till att köpa något extra förutom nikons egen lilla plastbit som du själv nämner.
sedan styr du blixtarna trådlöst via nikons inbyggda system (CLS)

Enklare kan det inte bli.
Det går även att fotografera utan nikons plastbit framför den inbyggda blixten, men tyvärr kan den påverka bilden lite, speciellt vid närbilder, men sitter då plastbiten framför blixten, problemet löst.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar