** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kopa objektiv i Asien??!!

Produkter
(logga in för att koppla)

Danne W

Medlem
Jag ar ute pa resande fot just nu och har tittat pa lite objektiv, bland annat i Kuala Lumpur, Malaysia.

Min fundering ar hur vanligt det ar med kopior pa objektiv? Nar man tittar pa kladerna som finns har i sydostasien sa ar de allra flesta kopior. Darfor funderar jag over om det ar lika vanligt med kopior pa andra saker?

Pa kladerna syns det oftast valdigt tydligt att det ar kopior... Det objektiv jag funderar mest over ar Canons 17-40/4L. Har varit och tittat i ett antal affarer och priset (efter att jag prutat) verkar ligga runt 5300 kr... Affarerna (riktiga affarer och inte sma stand langs gatan) kanns seriosa och objektiven kanns och ser valdigt bra ut... Dessutom erbjuder alla internationell garanti, ett formular som foljer objektivet med serienummer och annat fortryckt... Fast detta ar ju iofs latt att fejka...

Ar det vart att kopa?! Tror ni risken att fa en kopia ar stor och ar det latt att upptacka ifall det ar en kopia eller inte?!

Vart skall dessa objektiv vara tillverkade forresten? Tror att de jag kikade pa var tillverkade i Kina...

Mycket tacksam for svar!!!

Det later mycket bra, da blir det nog ett sant objektiv tror jag... Skall tillbaka till KL om en vecka ungefar. Bra pris ju!

Tack for snabbt svar!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar