Lars_P
Medlem
När jag har redigerat mina RAW-filer i "Camera Raw 5,5" (Elements 8) så kan jag endast spara bilderna i DNG-format, ej i tex JPEG. Problemet är att jag inte vet hur jag förminskar bilderna i DNG-formatet så att jag kan få in dom på Fotosidan (för stora). Jag skulle vilja veta ifall det går att konvertera från DNG till JPEG eller ifall det på något vis går att förminska dom direkt i "Camera Raw 5,5"?
Alltså, jag vill redigera i "Camera Raw 5,5" och sedan efter färdig redigering kunna förminska Dng-filerna ELLER konvertera bilderna till JPEG så att jag kan förminska dom i tex. Paint och sedan kunna lägga upp dom på Fotosidan.
Och GÅR det förresten att lägga in bilder i DNG här?
Jag kanske krånglar till det och är helt ute och cyklar, men jag är ytterst tacksam för svar eller tips!
Mvh
Lars
Alltså, jag vill redigera i "Camera Raw 5,5" och sedan efter färdig redigering kunna förminska Dng-filerna ELLER konvertera bilderna till JPEG så att jag kan förminska dom i tex. Paint och sedan kunna lägga upp dom på Fotosidan.
Och GÅR det förresten att lägga in bilder i DNG här?
Jag kanske krånglar till det och är helt ute och cyklar, men jag är ytterst tacksam för svar eller tips!
Mvh
Lars