Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kontaktproblem med Adobe

Produkter
(logga in för att koppla)

HKN

Aktiv medlem
Efter att ha laddat in och namnat 14000 bilder i LR3 slutar datorn att fungera! Som tur är, ligger alla bilder på externa hårddiskar. Problemet är att i datorn finns programmen LR3,CS3 och CS4.Dessa program finns även på en laptop, men jag vill ha dessa program även på en 2:a dator.Nu kommer jag inte åt dessa program, pga haveriet, så att jag kan deaktivera dem, för att sedan installera dem på en ny dator. Försökt kontakta Adobe, men i sökning av deras hjälp hänvisas till min mailadress vid installerandet för ett antal år sedan. Denna mailadress är inte aktuell längre, men den fungerar som första inloggning för att jag ska få en ny inloggningsuppgift, MEN den ska jag hämta på min gamla mail, vilken inte är i bruk.Hört talas om Moment 22? Detta kan inte Adobe klandras för kanske, men varför inte ha en kontaktmöjlighet direkt via e-mail utan inloggning först,eller att man identifierar sig med produkt och dess produktkod?
Finns det någon som vet ett sätt att framgångsrikt gå till väga?
/Kenneth Näsström
 
Efter att ha laddat in och namnat 14000 bilder i LR3 slutar datorn att fungera! Som tur är, ligger alla bilder på externa hårddiskar. Problemet är att i datorn finns programmen LR3,CS3 och CS4.Dessa program finns även på en laptop, men jag vill ha dessa program även på en 2:a dator.Nu kommer jag inte åt dessa program, pga haveriet, så att jag kan deaktivera dem, för att sedan installera dem på en ny dator. Försökt kontakta Adobe, men i sökning av deras hjälp hänvisas till min mailadress vid installerandet för ett antal år sedan. Denna mailadress är inte aktuell längre, men den fungerar som första inloggning för att jag ska få en ny inloggningsuppgift, MEN den ska jag hämta på min gamla mail, vilken inte är i bruk.Hört talas om Moment 22? Detta kan inte Adobe klandras för kanske, men varför inte ha en kontaktmöjlighet direkt via e-mail utan inloggning först,eller att man identifierar sig med produkt och dess produktkod?
Finns det någon som vet ett sätt att framgångsrikt gå till väga?
/Kenneth Näsström

Låter mycket märkligt!
För ett drygt år sedan råkade jag ut för ett moderkortshaveri, och kunde följaktligen inte avaktivera varken CS4 eller LR2.
När programmen var återinstallerade på nya datorn kunde jag naturligtvis inte aktivera dem, eftersom de inte var avaktiverade. Jag kunde heller inte avaktivera dem eftersom de inte var aktiverade på den nya datorn! Moment 22!
Men ett samtial, vari jag förklarade vad som hänt, till Adobe fixade det på mindre än 2 minuter! Killen jag snackade med lade till en "extra aktivering" till mina program efter att jag hade givit honom licensnycklarna.
 
Låter mycket märkligt!
För ett drygt år sedan råkade jag ut för ett moderkortshaveri, och kunde följaktligen inte avaktivera varken CS4 eller LR2.
När programmen var återinstallerade på nya datorn kunde jag naturligtvis inte aktivera dem, eftersom de inte var avaktiverade. Jag kunde heller inte avaktivera dem eftersom de inte var aktiverade på den nya datorn! Moment 22!
Men ett samtial, vari jag förklarade vad som hänt, till Adobe fixade det på mindre än 2 minuter! Killen jag snackade med lade till en "extra aktivering" till mina program efter att jag hade givit honom licensnycklarna.

Tack för svar, har funnit sidan med deras telnr och ska försöka fixa problemet med dem
 
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar