camag
Aktiv medlem
Hej!
Jag fotograferar digitalt och har haft nöjet att fotografera en blåsorkester ett par gånger nu.
Dom vill ha bilder till sin hemsida osv.
(inget nämt om betalning för bilder hittills...)
Nu undrar jag om någon här på fotosidan vet ifall det går att göra "kontaktkopior" från en cd med ditigala bilder?
Jag tänkte mej att jag skulle välja ut dom bilder jag är nöjd med och gå till någon fotoaffär så att dom kunde skriva ut bilderna i litet format på ett eller två ark.
Finns den möjligheten?
Jag bor utanför Göteborg.
Enklaste vore ju att bränna en cd åt dem och låta dem själva välja bilder efter eget behag,
MEN då uppstår en annan fråga:
Vad tar jag betalt för en cd med 200 bilder?
Jag är ju ingen känd fotograf, jag har aldrig tagit betalt förut och känner mej verkligen inte duktig nog att begära pengar för mina bilder... ännu.
Faktum kvarstår - dom gillar det dom sett hittills och vill ha mer.
Hur gör jag?
En fråga som var lite svår att formulera. Hoppas att ni förstår vad jag menar!
/Catarina
Jag fotograferar digitalt och har haft nöjet att fotografera en blåsorkester ett par gånger nu.
Dom vill ha bilder till sin hemsida osv.
(inget nämt om betalning för bilder hittills...)
Nu undrar jag om någon här på fotosidan vet ifall det går att göra "kontaktkopior" från en cd med ditigala bilder?
Jag tänkte mej att jag skulle välja ut dom bilder jag är nöjd med och gå till någon fotoaffär så att dom kunde skriva ut bilderna i litet format på ett eller två ark.
Finns den möjligheten?
Jag bor utanför Göteborg.
Enklaste vore ju att bränna en cd åt dem och låta dem själva välja bilder efter eget behag,
MEN då uppstår en annan fråga:
Vad tar jag betalt för en cd med 200 bilder?
Jag är ju ingen känd fotograf, jag har aldrig tagit betalt förut och känner mej verkligen inte duktig nog att begära pengar för mina bilder... ännu.
Faktum kvarstår - dom gillar det dom sett hittills och vill ha mer.
Hur gör jag?
En fråga som var lite svår att formulera. Hoppas att ni förstår vad jag menar!
/Catarina