Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kontaktkartans användning

Produkter
(logga in för att koppla)

pwrdesign

Aktiv medlem
Hallå!

Första filmen framkallad och hämtad med nya kameran.

Jag valde att få den framkallad + kontaktkarta. I min fantasi så tänkte jag då att jag kunde granska bilderna för att se att kameran jag nyss köpt var ok. Plus att jag kunde scanna in bilder från kontaktkartan för att ha som visning på webben.

Och sedan förstora upp de bilder på papper som blir riktigt bra.

När jag fick bilderna trodde jag först att jag hade gjort ett dåligt köp. Dammigt, repigt, skitigt osv. Var tvungen att ta ut negativen ur plastfickan och kolla på dem med lupp och konstaterar då att det ser bra ut.
Tittar sedan på plastfickan och ser då att det är den som är kladdig, vikt några ggr ser det ut som, repig och full med skit.

Alltså har dom gjort kontkaktkartan med negativen i plastfickan?

Jag hajar att man inte kan förvänta sig någon superkvalitét, men kontaktkartan går knappt att granska!

Här är de bilder som är MINST skitiga/repiga och kladdiga:

stilleben.jpg

teresa.jpg

Ska det vara såhär?

Filmen lämnades in hos en av Sthlms bättre studios.

För övrigt: OJ vad mycket jag tappat under de två åren med Digital systemkamera! :/

Mvh Patrik

Att de slår kartan med neggen i plastfickor får du nog räkna med, men nog tusan tycker jag du skall begära att de använder rena fickor då. De har väl tappat den på golvet eller något. Gå tillbaka och se vad de säger.

jimh skrev:
Att de slår kartan med neggen i plastfickor får du nog räkna med, men nog tusan tycker jag du skall begära att de använder rena fickor då. De har väl tappat den på golvet eller något. Gå tillbaka och se vad de säger.

Jo lite damm fr man väl räkna med, men precis där ett av netten befann sig så hade dom spillt en stor droppe fix eller liknande, såg rätt sjukt ut på kontaktkartan kan jag lova....

Ska fråga när jag lämnar in nästa rulle...

MvH P

ANNONS