Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Konstigt svart blink i D50:n

Produkter
(logga in för att koppla)

Ulf F

Aktiv medlem
Hej.
Min D50 har börjat bete sig underligt. När jag fotar mot nått vitt, blinkar det svarta obestäbara fällt i det vita på fotot som synns i displayen. Inget synns när man för över det till datorn. Irriterande så det förslår när man ska titta på bilden efter fotograferingen.

Är det någon annan som stött på detta??

Och vad gör man åt det??

Mvh Ulf F

Den marker väl högdagrar antar jag, använd multivalsratten (höger och vänter) för att välja detta alternativ alt histogram eller annan info.

Hej Ulf,

Du får absolut inte ta detta på fel sätt - för alla är vi nybörjare i början.

Men det är så bra att i och med att du köpt en D50 så får du en gratis utbildning av Nikon på din D50.
Gå in på http://www.nikon.se/d50school/ och anmäl dig = du blir ännu duktigare fotograf.

Hälsningar

Björn

Tack!

Förstår att det är "skit saker" för den som kan. Är nybörjare som vill jag lära mig mer. Bla därför gick jag med på denna sida. Hittills har det mest blivit "sikta o skjut" fotografering. Ska plocka fram instruktionsboken.

Bra förslag att gå Nikon fotokurs, men tyvärr har jag 53 mil, enkel resa, till närmaste kursstad.

Mvh Ulf F

Du trycker bara på den där fyrvägskontrollen två gånger uppåt så komme det upp lika som det var när du köpte kameran.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto