Annons

Konstigt ljud - 350D

Produkter
(logga in för att koppla)

nabbor

Aktiv medlem
Jag har fått ett konstigt ljud vid exponering. Svårt att beskriva men det låter som en vibration av något slag. Min flickvän tycker det låter som en analog kamera som drar fram filmen.
Har inte haft möjlighet att kolla på bilderna i datorn men dom ser OK ut på displayen.

Ljudet dök upp i morse, det fanns inte där i gårkväll, inga smällar eller ovarsam hantering däremellan.
Är det dags för service? Eller ska fortsätta som vanligt? Är kameran på väg att ge upp???
/orolig
 
simonbertilsson skrev:
Det där lät ju som en fullt funktionell 350D, så det är säkert inte så Roberts kamera låter.

Ja, jag vet det. Men det är lite enklare att komma med ett exempel än att försöka förklara ett ljud i skrift, eller hur? Om du läser tråden jag länkar till så är det många som "klagar" på gnällandet och påstår att det ska efterlikna ljudet av film som dras fram. Kan helt enkelt vara så att han inte tänkt på ljudet förr.

Menmen, hoppas att det inte är något fel på din kamera Robert!
 
Simon skrev det jag inte orkade skriva.
Tack ändå för länken Patrik.
Det var ett helt annat ljud som jag hade på min kamera. Ja, just det, hade, för det verkar ha försvunnit lika snabbt och oväntat som det dök upp. Hoppas det inte är något fel på gång för jag vill verkligen inte vara utan men har inte råd med en ny...
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.