Annons

konstiga kommentarer på bilder

Produkter
(logga in för att koppla)

MichaelAlster

Aktiv medlem
ingen aning vart jag ska posta detta.
Men har fått de konstigaste kommentarerna av en och samma person, se bifogad länk..

[länk borttagen av forumvärd]

"NN NN 2009-07-04 00:28 i Bildkritik Rapportera [Mycket givande kommentar!] (0)
Besvara
JAG är mycket skicklig när det gäller bildbedömning.

NVH.
NN NN
NN NN 2009-07-04 00:33 i Bildkritikgivande kommentar!] (0)
Besvara
JAG är ännu bättre när det gäller att fånga att bra motiv!!!!! "

vad pratar gubben om? Mitt förtroende för fotosidan skönt lite, men inte så mycket, det som försvann mest var min redan rätt så låga lust för att fotografera.

Senast redigerad av en moderator:
Han ser ju inte budskapet du vill få ut med din bild va det nu må vara
allt ska vara pinskarpt i herrens ögon.
synd bara att han hoppade på dig.
inget att bry sig om.

hehe, ja jag anar att han har druckit lite med tankte på klockan och hans kommentarer..
Undrar om han var lite dragen när han skrev de två tidigare kommentarerna också hehe ;)

Det är emot Fotosidans regler att diskutera en annan medlem i forumet. Jag har avidentifierat inlägget

Tycker man någons kommentar bryter mot Fotosidans regler, använd den lilla röda Rapportera-knappen bredvid kommentaren så kommer det till vår kännedom och vi kan kika på det

Senast ändrad:
Tänk inte mer på det..

Hej! Inget att bry sig om, klart att man kan bli lit irriterad men som flera skriver inget att Lägga vikt på . Din bild säger något och det är upp till betraktaren att lyssna och tolka
Budskapet, tyckte själv att det var inget fel på den sen kan det där med stativ och utrustnings Snacket gå huuuur långt som helst . häng inte upp dig på det, du vet vad du kan det är det som gäller Resten lär man sig på vägen . Mvh Jan.

Jag har ett väldigt enkelt sätt att "mäta" vad som är en bra bild:

Tittar jag länge på den, så är den bra.
Tittar jag inte så länge på den, så är den inte så bra.

Din bild är i vissa avseenden - tex färgtonen - ganska ful. Men det kan vara ett medvetet val du gjort. Eller så blev det bara så. Skit samma vilket...

Men jag kan titta väldigt länge på den!
Alltså är den bra.

För mej.

Jag tycker det blir väldigt trist, då bilder skall bedömas utifrån någotslags kriterie-lista:
Kompositionsregler, skärpa, färgbalans och tiotals andra parametrar i nåtslags "godkänna-lista".

En annan undring kring bilder:
Är det verkligen bilden vi bedömer?
Eller är det fotografen?

Skickar vi in bilder för bildernas skull?
Eller för att - via bilderna - höja vår personliga prestige och vår personliga självkänsla?

Jag har inte svaret. Bara frågorna.

Tänk på den...

/Strmbrg,

För mig handlar det inte om kritiken i sig utan sättet det skrivs på.

Man ger saklig kritik och sen är det bra. Det finns ingen anledning att förklara hur skicklig man är på att bedöma om en bild är bra eller inte.

För mig handlar det inte om kritiken i sig utan sättet det skrivs på.

Man ger saklig kritik och sen är det bra. Det finns ingen anledning att förklara hur skicklig man är på att bedöma om en bild är bra eller inte.

Jag ser (yrkes)kritiker lite som hyenor.

Ibland.

Någon klättrar upp på det som någon annan har skapat, och står där uppe, och drar uppmärksamheten till sej själv, med sin svada.

OBS! Åsikt från min sida. Slå gärna på mej, om jag provocerar.

/Strmbrg,

Jag instämmer i föregående talare, det är absolut inget att bry sig om. Att tycka om bilder är precis som Strmbrg redan sagt, bara ett tycke.

Det finns inget OBJEKTIVT sätt att mäta kvalite i en bild. Bara tyckande och det är fritt att tycka vad man vill, helt oberoende på kvalifikationer på tyckandet. Personen i fråga gillade inte din bild, och man kan inte göra alla glada.

Men det finns ju de som gillade bilden, och borde överväga....

vad pratar gubben om? Mitt förtroende för fotosidan skönt lite, men inte så mycket, det som försvann mest var min redan rätt så låga lust för att fotografera.

Absolut inget att bry sig om!

Han har under sista veckan på artikelplats skrivit nedsättande kommentarer om kvinnor, som har tagits bort.
Tidigare har han också skrivit märkliga kommentarer till andra här på Fs, fyllo?

Fortsätt du att lägga upp bilder, de är bra!

Jag kunde inte motstå att leta upp kommentarerna du citerade ovan och se dem i sin helhet. hjälp, jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, det känns bara tragiskt att "kritikern" inte har något bättre att säga..

Jag är ofta rädd att jag ger för hård och rättfram bildkritik här på fotosidan, men detta sätter min bildkritik i ett helt nytt ljus.. vi får hoppas att personen i fråga själv kan ta samma sorts kritik som han ger andra.

annars finns det många kloka ord angående bildkritik och vad som är en bra bild i denna tråd, helt klart något att bygga vidare filosoferingar kring..

Strömberg sa det väldigt bra, "Tittar jag länge på den, så är den bra.
Tittar jag inte så länge på den, så är den inte så bra."

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar