Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Konstgjorda iskuber

Produkter
(logga in för att koppla)

Christer Stenmark

Aktiv medlem
Hej!

Jag håller på och fotograferar glas och drinkar i studio. Problemet är bara att isbitar har en tendens att smälta fort, dessutom ser de aldrig perfekta ut. I flera amerikanska böcker finns det exempel på att man använt konstgjorda isbitar i glas eller plast (akryl). Är det någon som vet var man kan köpa sådana så blir jag hemskt tacksam för tips..

/Christer
 
Fuskis brukar finnas i butikers dekorer runt jul och rimligtvis finns det någon som säljer sådant. Kan vara idé att höra med någon dekoratör?
 
Tack så hemskt mycket för svaren!!

Hade faktiskt sökt på iskuber men inte hittat de.. Typiskt att de skrivit is-kub!!!

Nu blir det till att beställa!

/Christer
 
Panduro har i 18-pack... 2x2 cm stora.. vet inte hur pass lika is det är men de kostar 58 kr för en förpackning... =)
De heter "polerade glaskuber" på deras hemsida..

/M
 
Kolla vad Molanders och Fotomagasinet har, grejen med fuskis är ju just det att den skall flyta. Det tror jag inte att Panduros gör, å annan fuskis av glas gör det ju definitivt inte.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.