Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Konservburk, plåt- eller plaströr

Produkter
(logga in för att koppla)

robowich

Aktiv medlem
Är det någon som vet om det finns konserver med diameter 120 mm, dvs 12 cm? Det fungerar naturligtvis med alla typer av burkar eller rör bara de klarar lite värme.

Användningsområdet är att göra egna tillbehör till studioblixtar av märket Interfit EX150. Jag ska försöka gör en snoot och ett stycke barndoors.

Några ideér? Finns det någon "gör-det-själv"-sida någon annanstans på nätet?

// Robert

Hmm kolla med Metallvaruhuset om du har något i närheten så kan du köpa stuvbitar av dem! Om det car Clas Ohlsson som köpte matrial av oss det minns jag inte.. men du kontakta mig om du vill så ska jag se jag kanske kan fixa i aluminium till dig!! Hör av dig om du är intresserad!

imorgon tar jag med mig linjalen och åker runt på lite affärer! Matbutiker och järnhandel kvittar om jag köper inlagd persika eller stuprör, något måste ju finnas!

Ventilationsrör? Smälter inte lika lätt som plast - väger sannolikt mindre. Stuvbitar på vartenda bygge.

En plåtfirma valsar till ett rör i vilket mått du vill.

Annars är nog spiro-rör, ventilationsrör, enklast. Jag har sett packväskor till Mc gjorda av stora spiro, med färdiga ändlock. Billigt o enkelt, går att använda till mkt.

JL

Skulle kunna tänka mig färgburkar, 1 liters.
de finns tomma och blanka att få när mna köper färg med blandad kulör.
Det går att köpa dessa tomma i en sådna färgaffär som har färgblandningsdisk.

tannler skrev:
Ventilationsrör? Smälter inte lika lätt som plast - väger sannolikt mindre. Stuvbitar på vartenda bygge.

Har tänkt på dem, men problemet är valsen som går i en spiral runt rören, de går inte ner i skåran för bajonettfattningen.

Men hicka-sockerdricka nu lite va. Modifiera mhja vinkelslip vettja. Du behöver ju inte ta bort hela falsningen, utan bara en liten bit längst ut.

Skräddarsydda kostymer är snygga - konfektion överkomligt - ;-)

tannler skrev:
Men hicka-sockerdricka nu lite va. Modifiera mhja vinkelslip vettja. Du behöver ju inte ta bort hela falsningen, utan bara en liten bit längst ut.

Skräddarsydda kostymer är snygga - konfektion överkomligt - ;-)

Hmm, sant! Ska svänga förbi och kolla hos min svåger han brukar ha massor med såna grejor liggande.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar