ANNONS
Annons

KonicaMiniolta Dimage X31

Produkter
(logga in för att koppla)

BatsBalloon

Medlem
Hej, fick en begagnad KonicaMinolta Dimage X31 av en kompis förra året ( kameran är ungefär 10 år gammal,(skulle jag tro). Den har funkat fint tills nyligen, Jag har använt mig av en kortläsar, för att föra över bilderna till datorn ( då USB-sladden, ej följde med kameran). Nu har minnetskortet krånglat, ( det var nog dags att byta ut)Köpte nytt,.Jag har formaterat ,kollat skrivskyddet, på minneskortet. Nu undrar jag ifall det går att uppdatera kamerans data via datorn / USB-sladden, (som jag inte har), men vill ha tag i, för att testa.Eller dags att köpa ny kamera ? PC, Mitt operatvia system är WindowsXP,64bit.Tacksam för svar /tips.

Med vänlig hälsning

BatsBalloon

Hej, fick en begagnad KonicaMinolta Dimage X31 av en kompis förra året ( kameran är ungefär 10 år gammal,(skulle jag tro). Den har funkat fint tills nyligen, Jag har använt mig av en kortläsar, för att föra över bilderna till datorn ( då USB-sladden, ej följde med kameran). Nu har minnetskortet krånglat, ( det var nog dags att byta ut)Köpte nytt,.Jag har formaterat ,kollat skrivskyddet, på minneskortet. Nu undrar jag ifall det går att uppdatera kamerans data via datorn / USB-sladden, (som jag inte har), men vill ha tag i, för att testa.Eller dags att köpa ny kamera ? PC, Mitt operatvia system är WindowsXP,64bit.Tacksam för svar /tips.

Med vänlig hälsning

BatsBalloon

Hej!

Ibland gillar inte riktigt gamla kameror de nya minneskorten bfa de är för stora. Jag har aldrig stött på det själv dock. Det kan vara så om det är SD kort vi talar om så måste du nog ha den varianten har en max storlek på 2 GB, vilket exempelvis min gamla Nikon D50 använder, alltså inte SDHC, SDXC.

Hans

Svar till Hans

Hej Hans :) Tack för ditt svar. Jag får nog pensionera den kameran, och hitta något nytt att fotografera med. Såg även på nätet, att uppdateringar till äldre modeller, KonicaMinolta Dimage x31, inte fungerar.

Trevlig helg
BatsBalloon

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar