Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Konica Minolta D7

Produkter
(logga in för att koppla)

Benbjo

Medlem
Var kan kan jag bäst lämna in min Konica Minolta D7 för service i Göteborg?

Bengt Björlin

KonicaMinolta tillverkade aldrig någon Dynax 7, så jag utgår från att Du menar KM Dynax 7 Digital. I Göteborgsområdet finns det så vitt jag vet ingen som servar Minolta/KM/Sony, utan Du får nog vända Dig till Zieger Teknik i Linköping.

KM Dynax 7 D

Problemet är att jag ibland måste trycka väldigt hårt på avtryckaren när jag skall ta en bild. Problemet finns inte om jag använder vertikalgreppets avtryckare.

Säkert nåt skit i avtryckaren eller att den är sliten. Rengjorde avtryckaren i en Canon 20d och den blev som ny. Det var faktisk inte alls svårt, men 7D är kanske jobbigare.

Kom ihåg att om du har haft "black frame" problemet är det bra att få åtgärdat samtidigt. Du kanske t.o.m. får rabatt på rep. av avtryckaren. "Black frame" reparationen är ju gratis.

Black frame = Helt svart bild och oftast måste kameran stängas av och på för att funka igen.

Som sagt är det zieger som tar hand om Konica-Minolta service

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto