Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Konica FC-1

Produkter
(logga in för att koppla)

erhu

Aktiv medlem
Min första kamera- den damp ur en låda häromdagen (jag hade glömt att jag hade kvar den).

Det hade varit kul att komplettera 40mm objektivet med något annat (typ vad som helst) men jag har ingen koll på vad som är kompatibelt med den - nån som kan hjälpa?

Har gjort ett par - antagligen för få- sökningar på lite beg.sidor men hittar ingenting som verkar funka...

/erik

Objektiv till Konica

Leta vidare på nätet. Jag köpte ett Hexanon 40 mm samt ett Hexanon 135mm för 225 Kr på: www.qxl.com . Det finns också flera affärer på nätet som har begagnade objektiv till b.la Konica. Jag tycker det finns ganska mycket Konica objektiv på markande, så det borde inte vara svårt att hitta något som passar.

Sök på Hexanon, så borde du hitta något.

/Pingo

hmm

Vad är Hexanon- ett eget märke där allt är kompatibelt eller nån form av Konica modell? eller är jag fel på det?

tack för hjälpen!

/erik

som är bättre på eos-modellerna...

Objektiven i Konica-serien är Hexanon och Hexar.
Jag har en TC som jag använder ett 50mm(1,7) som är riktigt bra. Ljuset är imponerande! Kalasglugg.
Har även ett 100mm(2,8) också bra, Fin skärpa.
Ett 135mm(3,5)-Hexar. Ganska vanligt.
Finns även Chinonobjektiv till Konica, har ett 35mm(2,8), men mitt ex är ganska kasst.

/david

TIPS ! Konica objektiv tillsalu

Såg denna annons, på DN:s annonstorget.

3. Inlagd: 2002-01-18
Konica objektiv, 1st 55mm, 1st 135mm. 100:- för båda.

Kolla där!

/Pingo

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar