Annons

Komposition i första hand

Produkter
(logga in för att koppla)

Cassius

Aktiv medlem
Kan någon tipsa om någon fotograf som likt Bresson eller Jarocki sätter kompositionen lite i första hand (för det tycker jag att de gör, väl?)?

Måste väl säga att jag inte tycker att Bresson satte det i första hand, möjligtvis i andra :)

För honom så var ju ögonblicket så viktigt, just denna tiondels sekund när allt stämde. Ok då både i komposition men även allt det andra.

En bit ifrån tankegångarna med att låta kameran smattra så länge bufferten räcker till...

//Larsa

.Z. skrev:
Måste väl säga att jag inte tycker att Bresson satte det i första hand, möjligtvis i andra :)

För honom så var ju ögonblicket så viktigt, just denna tiondels sekund när allt stämde. Ok då både i komposition men även allt det andra.

En bit ifrån tankegångarna med att låta kameran smattra så länge bufferten räcker till...

//Larsa
Ehhhh........tankegången.......? Larsa, det är väl väldigt mörkt på den gången, photography by trial and error (and error....and error......and error.....), kan det bli mera tankebefriat?
Men jag förstår vad du menar...;-)).
Us

.Z. skrev:

Vad jag hört så sköt väl Bresson en hel del "från höften" för att fånga ögonblicket utan att folk märkte att han tog bilder.

Däremot så hade han väl åxå en åsikt att bilden skulle vara bra som den var och att inget fick beskäras osv.

Sonnaren skrev:
Ehhhh........tankegången.......? Larsa, det är väl väldigt mörkt på den gången, photography by trial and error (and error....and error......and error.....), kan det bli mera tankebefriat?
Men jag förstår vad du menar...;-)).
Us

Jo. Jag försökte att vara sarkastisk men tog väl inte i ordentligt :)

//Larsa

Ditt andra frågetecken fick du ju svar på...

För övrigt så kan jag tyvärr inte hjälpa dig då jag för det första inte tycker att Bresson satte komposition i första hand & för det andra inte är så insatt i olika fotografer.

Har dock lyft upp tråden åt dig så kanske någon annan kan råda dig:)

//Larsa

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar