Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Komposition i första hand
- Trådstartare Cassius
- Start datum
.Z.
Aktiv medlem
Måste väl säga att jag inte tycker att Bresson satte det i första hand, möjligtvis i andra
För honom så var ju ögonblicket så viktigt, just denna tiondels sekund när allt stämde. Ok då både i komposition men även allt det andra.
En bit ifrån tankegångarna med att låta kameran smattra så länge bufferten räcker till...
//Larsa
För honom så var ju ögonblicket så viktigt, just denna tiondels sekund när allt stämde. Ok då både i komposition men även allt det andra.
En bit ifrån tankegångarna med att låta kameran smattra så länge bufferten räcker till...
//Larsa
Sonnaren
Aktiv medlem
Ehhhh........tankegången.......? Larsa, det är väl väldigt mörkt på den gången, photography by trial and error (and error....and error......and error.....), kan det bli mera tankebefriat?.Z. skrev:
Måste väl säga att jag inte tycker att Bresson satte det i första hand, möjligtvis i andra
//Larsa
Men jag förstår vad du menar...;-)).
Us
dumbo
Aktiv medlem
.Z. skrev:
Vad jag hört så sköt väl Bresson en hel del "från höften" för att fånga ögonblicket utan att folk märkte att han tog bilder.
Däremot så hade han väl åxå en åsikt att bilden skulle vara bra som den var och att inget fick beskäras osv.
.Z.
Aktiv medlem
Sonnaren skrev:
Ehhhh........tankegången.......? Larsa, det är väl väldigt mörkt på den gången, photography by trial and error (and error....and error......and error.....), kan det bli mera tankebefriat?
Men jag förstår vad du menar...;-)).
Us
Jo. Jag försökte att vara sarkastisk men tog väl inte i ordentligt
//Larsa
.Z.
Aktiv medlem
Ditt andra frågetecken fick du ju svar på...
För övrigt så kan jag tyvärr inte hjälpa dig då jag för det första inte tycker att Bresson satte komposition i första hand & för det andra inte är så insatt i olika fotografer.
Har dock lyft upp tråden åt dig så kanske någon annan kan råda dig
//Larsa
För övrigt så kan jag tyvärr inte hjälpa dig då jag för det första inte tycker att Bresson satte komposition i första hand & för det andra inte är så insatt i olika fotografer.
Har dock lyft upp tråden åt dig så kanske någon annan kan råda dig
//Larsa